جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 شهريور 1396     
عضو شورای شهر تهران
بازنگری متن مصوبه عوارض شهری در دستور کار شورا قرار می‌گیرد

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از در دستور کار قرار گرفتن بازنگری متن مصوبه تعیین عوارض شهری طی ماه  های آینده خبر داد.

 

حسن رسولی گفت: با توجه به اینکه متن مصوبه تعیین عوارض شهری مربوط به سال 1385 است، تصمیم به بازنگری این متن داریم.

وی افزود: به هرحال یکی از مهم ترین چالش‌های فراروی دوره جدید حوزه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری مطالعه شناسایی و تحقق بخشیدن به منابع پایدار درآمدی برای تقویت اقتصاد مدیریت شهری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: قطعا قصد داریم طی ماه‌های آینده با جلب مشارکت کارشناسان مطلع و همکاران در شهرداری و شورای شهر به صورت دقیق و کارشناسی همه کدهای درآمدی شهرداری را که در برنامه دوم مندرج است، اعم از کدهای فعال و غیرفعال را مورد بازنگری قرار دهیم.

به گفته رسولی از آنجایی که کدهایی که قابلیت عملیاتی بیشتری دارند بدون شک در عوارض ساختمانی و شهری تاثیر بیشتری خواهند گذاشت، از مصادیق این رویکرد و بازنگری خواهند بود.

وی با بیان اینکه محدوده خدماتی و حفاظتی حریم عمومی شهر تهران افزایش و کاهش نداشته است،عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر ری و شمیرانات نیز به حوزه انتخابی شورای اسلامی شهر تهران افزوده شده است، اما از منظر یکپارچگی شهری و قابل تعمیم بودن عوارض شهری همه قوانین و مقررات شهری در این سه حوزه تقسیمات کشوری یکسان است و تفاوتی بین شهر ری، تجریش و تهران نیست.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلای شهر تهران میزان عوارض شهری همه ساکنان شهری در ری و تجریش که در محدوده قانونی شهر تهران زندگی و فعالیت می کنند، صرف نظر از اینکه در چه سطحی از سطوح تقسیمات کشوری قرار دارند از نظر قوانین و مقررات شهری یکسان است و تغییری از این جهت حاصل نشده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: