جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 مرداد 1396     
قناعتی
۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده چالش پیش روی تهران

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه های نیمه کاره‌ای در شهر وجود دارد که بعضا مشمول زمان و یا محدودیت منابع مالی شده اند که تکمیل آن‌ها به مدیریت جدید شهری توصیه می‌شود.

 

ابوالفضل قناعتی با اشاره به اینکه اولویت مدیریت شهری باید براساس تهدیدهایی باشد که شهر با آن مواجه است، گفت: براساس تجربه ۴سال گذشته در دوره چهارم شورا آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده و تخلفات شهرسازی مسائل مهم شهر تهران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تهران ۱۴هزار هکتار بافت فرسوده دارد، اظهار کرد: اگر زلزله ای رخ دهد، تهران به دلیل وجود ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده قطعا با بحران مواجه شده و خسارات جبران ناپذیری وارد خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه آلودگی هوا به عنوان تهدیدی برای به خطر انداختن سلامت شهروندان به صورت جدی مطرح است، شورای چهارم بین توسعه حمل و نقل و نوسازی بافت فرسوده، به موضوع گسترش خطوط مترو، زیرساخت های حمل و نقل و اتوبوس‌ها توجه بیشتری داشت تا مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کرده، از ترافیک کاسته و تا حدودی در تعدیل آلودگی هوا تاثیرگذار باشد، اما به دلیل محدودیت منابع و بودجه توفیق چندانی در نوسازی بافت فرسوده حاصل نشد.

وی با بیان اینکه یک سوم بودجه برنامه پنجساله دوم شهرداری به حمل و نقل عمومی و عمران تخصیص یافته‌ است، تصریح کرد: با راه‌اندازی خط ۳، ۷ و بزودی خط ۶ مترو میزان جابجایی روزانه مسافران را از ۳ میلیون نفر به ۶ میلیون نفر رسانده ، که اقدام شایسته‌ای محسوب می‌شود.

قناعتی با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای عالی ترافیک توسعه خطوط مترو تهران تکمیل شده است، افزد: پیشنهاد می‌شود شورای پنجم از این پس منابع شهری را در راستای نوسازی بافت فرسوده به کار بندد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی پروژه نیمه کاره از جمله بزرگراه شهید شوشتری، تکمیل خط۶ مترو، ادامه خط ۷، تامین کسری اتوبوس ها و ... وجود دارد که بعضا مشمول زمان و یا منابع مالی شده اند که توصیه می‌شود تکمیل آن در مدیریت جدید شهری مورد توجه قرار گیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: