جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 مرداد 1396     
مخالفت شورای شهر با نحوه اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: موتورسیکلت ها 4 برابر خودروها آلایندگی تولید می کنند و در صورت تردد در مرکز شهر باید به دلیل ایجاد آلایندگی های زیست محیطی نسبت به پرداخت عوارض طرح ترافیک همچون خودروها اقدام نمایند.

 

ابوالفضل قناعتی افزود: در صورتی که تردد موتورسیکلت ها در چهارچوب قوانین طرح ترافیک باشد به میزان چشمگیری از آلودگی هوای پایتخت کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: شورای شهر در راستای ساماندهی تردد موتورسیکلت ها در مرکز شهر و کاهش آلاینده های زیست محیطی در بهمن ماه سال گذشته به شهرداری سه ماه فرصت داد تا ساز و کارهای اجرایی طرح ترافیک موتورسیکلت ها را به شورا ارائه دهد و در صورت تصویب اجرایی گردد.

وی در ادامه اذعان داشت: شهرداری قبل از ارائه برنامه و ساز و کارهای اجرایی طرح ترافیک موتورسیکلت ها به شورا ،اقدام به ثبت نام موتورسیکلت ها در طرح نموده و اعلام کرده که این ثبت نام جنبه آزمایشی دارد تا بتواند آمارهای مربوط به میزان تردد روزانه این وسایل نقلیه در محدوده طرح ترافیک را بدست آورد.

وی ابراز داشت: شورای اسلامی شهر تهران با این نحوه اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها مخالف بوده و معتقد است که قبل از اجرای طرح باید ساز و کارهای آن در شورا به تصویب رسد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: مالکان موتورسیکلت ها موظف به ثبت نام در طرح آزمایشی مذکور نیستند چرا که این طرح هنوز اجرایی نشده است.

قناعتی در پایان خاطرنشان کرد: البته هزینه اخذ طرح ترافیک برای موتورسیکلت های برقی رایگان است و برای موتورسیکلت های کاربراتوری و انژکتوری به ترتیب 20 و 10 درصد هزینه طرح ترافیک خودروهای سواری و عمومی در نظر گرفته شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: