جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 آذر 1393     
بازگشت بودجه نمایشگاه بین‌المللی تهران پس از 4 سال

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: با توجه به درآمد سالانه 250 میلیارد تومانی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران هزینه این پروژه در طول چهار سال به شهرداری تهران بازخواهد گشت.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون‌ برنامه بودجه شورای شهر با بیان اینکه احداث نمایشگاه‌ بین‌المللی درآمد سالانه 200 میلیارد تومانی و بازگشت بودجه‌ی اختصاص یافته به ساخت آن در طول چهار سال را به دنبال خواهد داشت افزود: با واگذاری 49 درصد از سهام نمایشگاه  به شرکت‌های خصوصی مخالفم چرا که این نمایشگاه محل درآمدی برای شهرداری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این شرکت بر خلاف شرکت بهره برداری مترو که هزینه‌های زیادی را به شهرداری متحمل می‌نماید می‌تواند محلی برای ایجاد درآمد در شهرداری باشد اظهار داشت: از اعضای شورا خواهش می‌کنم با صد درصد واگذاری نمایشگاه‌ به شهرداری موافقت کنم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خاطرنشان کرد: دو عضو شورا می توانند نظارت این پروژه را برعهده بگیرند.

حقانی رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه باید به بخش خصوصی اعتماد کرد افزود: شهرداری باید به عنوان بخش میانی در اجرای میانی در اجرای این پروژه عمل نماید.

وی با عنوان اینکه مؤسسه روزنامه همشهری می‌تواند الگویی جهت اجرای این امر برای نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران باشد خاطرنشان کرد: بهتر است از دولت جدا شده و زمینه حضور بخش خصوصی فراهم شود.

صلاحی معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورا با بیان اینکه دولت نباید ونمی‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: بهتر است پس از تکمیل پروژه سهام آن به اتاق بازرگانی رفته و واگذاری پس از این زمان صورت پذیرد.

وی با عنوان اینکه همواره برگزارکننده نمایشگاه‌ها بخش خصوصی هستند افزود: شهرداری تهران می‌تواند نقش مجری را در این زمینه ایفا کند ضمن اینکه این نمایشگاه مرکز درآمد پایداری برای شهرداری خواهد بود.

وی تصریح کرد: مشارکت اتاق تعاون و بازرگانی برخلاف اظهارات رئیس کمیسیون عمران شورا باید در فازهای بعدی این پروژه صورت پذیرد.

معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورا با بیان اینکه شورای شهر باید زمینه ورود یکی از شرکت‌های موجود شهر تهران جهت بهره‌برداری این پروژه را فراهم آورد خاطرنشان کرد: از پیشنهاد آقای پیرهادی در راستای بهره‌گیری از نیروهای شهرداری تهران در اجرای این پروژه استقبال می‌کنیم و جذب نیرو تنها باید به پنج تا ده درصد از نخبگان تخصصی ونمایشگاه‌داران محدود شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: