جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 آبان 1393     
1500راننده به دلیل خسارت ناشی از تصادف در زندانند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،رییس ستاد دیه کشور امروز در مراسم "روز جهانی قربانیان ترافیک" با تقدیر و تشکر از فعالیت های پلیس راهور تهران و اقدامات شهرداری پایتخت در حوزه ترافیک گفت: ستاد دیه کشور درطول ده سال و رایزنی بسیار با دو دوره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توانست استفاده خود از بیمه شخص ثالث را در کشور الزامی و همگانی کند .

جولایی با بیان اینکه مسولان ستاد دیه کشور با مشکلات و معضلات مردم در حوادث ترافیکی بیش از هر سازمان و نهاد دیگری آشنا هستند، افزود: همگان باید این را بدانیم که زندان برای انسان های شریف جایی بسیار نامطلوب اما برای افراد نامناسب برای جامعه بهترین مکان است.

جولایی با بیان اینکه ستاد دیه کشور از سال 1369 و باهدف پیگیری و درمان در این دو حوزه کار کرده است، تصریح کرد: در طول تمامی این سالها پیشگیری را در صدر برنامه های خود قرار داده ایم .

رییس ستاد دیه کشور با تاکید بر اینکه در سال 82 بیش از 30 هزار نفر بر اثر مقصر شناخته شدن در تصادفات رانندگی وارد زندان شدند، خاطر نشان کرد: باید برگزاری همایش ها و جلسات این چنینی خروجی قابل لمس و تاثیرگزاری در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: در طول سالهای دفاع مقدس ما تنها 200 هزار شهید داشتیم اما از اوایل انقلاب تا کنون بیش از 800هزار کشته در تصادفات رانندگی داشته ایم که این میزان کشته برای همگان قابل تامل است.

جولایی با اشاره به اینکه در طول این سالها بیش از 8 تا 9 میلیون انسان نیز بر اثر تصادفات رانندگی وارد بیمارستان شده اند، تصریح کرد: درهمین راستا نیز بیش از 500 هزار نفر به زندان فرستاده شده اند.

وی با بیان اینکه آموزش سبک رانندگی باید از مدارس آغاز شود، گفت: فرهنگسراها و سراهای محله در حال حاضر بهترین مکان برای آموزش آموزه های ترافیکی به نوجوانان و جوانان و خانواده های آنان است .

رییس ستاد دیه کشور با تاکید بر اینکه به زندان افتادن رانندگان پیامدها و آسیب های فرهنگی بسیاری برای جامعه ما داشته و خواهد داشت، ادامه داد: هم اکنون نیز 1500 نفر ازرانندگان در زندان به سر می برند و ما امیدواریم با پرداخت حقوق به حق اولیای دم بتوانیم از آنان رضایت بگیریم .

جولایی با اشاره به اینکه عامل انسانی مهمترین علت در تصادفات است، افزود: اگر مهندسان جاده های استاندارد بسازند و خودروسازان اقدام به ساخت وتولید خودروهای باکیفیت بکنند قطعا میزان مرگ و میر درتصادفات جاده ای کاهش خواهد یافت .

به گفته وی شهرداری تهران میلیارد ها تومان خرج می کند تا پل عابر پیاده مکانیزه در مهمترین میادین پایتخت نصب کند اما شاهد بی توجهی عابران به آنان است .

جولایی با بیان اینکه تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی طبق نظر مراجع اعزام تقلید حرام است، گفت: مقام معظم رهبری نیز نظرات خود را در این باره به صراحت چندی پیش در میان مردم مشهد اعلام کرد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: