جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 آبان 1393     
العبادی: خطر را از بغداد دور کردیم

تسنیم: نخست وزیر عراق تاکید کرد که توافق مقدماتی صادرات نفت با اقلیم کردستان مقدمه توافقی جامع و راهبردی است.

به گزارش شبکه خبری الحره، حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد که توافق مقدماتی با اقلیم کردستان عراق مقدمه توافقی جامع وراهبردی با اربیل است.

وی در بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیری عراق آن را منتشر کرد، در جریان دیدار با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق، با تاکید بر عزم خود برای ایجاد تغییرات اساسی در نیروهای مسلح برای کارایی بیشتر در میدان نبرد، گفت: نیروهای امنیتی خطر را از بغداد دفع کرده است و برای آزادی تمامی خاک عراق تلاش خواهد کرد.

العبادی گفت دولت دست آوردهای فراوانی داشته است و در برابر ماموریت دشوار، مبارزه با فساد و اشرافی گری قرار دارد.

وی افزود که موفقیت دولت، در واقع موفقیتی برای فراکسیون‌های سیاسی و در نهایت موفقیت شهروندان است و جنگ با تروریسم جنگ مرگ و زندگی بود.

العبادی همچنین از وجود برخی رایزنی ها با وزیرر کشور با هدف اجرای تغییرات اساسی در ساختار و روش‌های این وزارتخانه خبر دارد.

در همین رابطه عمار حکیم در این دیدار گفت: دیدار با العبادی مفید بود  و در این دیدار اوضاع کشور، پرونده امنیتی، سیاسی و سفیر العبادی به برخی از کشور های منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از پیروزی نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی و همکاری با عشایر عرب در منطقه غربی برای مقابله با داعش تقدیر کرد.

پیش از این العبادی 26 تن از فرماندهان وزارت دفاع این کشور را برکنار کرد، که دلیل آن را مبارزه با فساد و اصلاح ساختار نیروهای مسلح اعلام کرده بود.

از سوی دیگر پارلمان عراق «جواد البولانی» را به عنوان رئیس کمیسیون اقتصاد انتخاب کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: