جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 تير 1396     
معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران:
شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي سرمايه ارزشمند شهرداري تهران است

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران با تاکيد بر اينکه شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي سرمايه ارزشمند پايتخت به شمار مي آيد، گفت: اين شرکت يکي از کليدي ترين مجموعه هاي شهرداري تهران محسوب مي شود که در توسعه زيرساختهاي فرهنگي و اجتماعي در پايتخت طي سالهاي اخير نقش مهمي ايفا کرده است.

ناصر اماني امروز در حاشيه بازديد از پروه هاي مقبره الشهدا و مسجد 72 تن گفت: عملکرد و اقدامات شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران منجر به احيا و احداث زيرساختهاي فرهنگي و اجتماعي  بسياري در سطح شهر تهران شده است.

وي به راه اندازي باغ کتاب تهران اشاره و خاطر نشان کرد: اين پروژه يکي از پروژه هاي بزرگ، نه تنها در کشور بلکه خاورميانه محسوب مي شود، که ساخت و احداث آن نيز به همت شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران مهمترين شاخصه مديريت شهري در دوره اخير را توسعه فضاهاي فرهنگي اجتماعي پايتخت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در اين دوره مديريت شهري، شاهد ساخت اماکن بسيار فرهنگي چون سالنهاي تئاتر و پرديس هاي سينمايي و اماکن مذهبي چون مساجد در شهر تهران بوديم بگونه اي که تهران در زمينه سرانه رشد فضاهايي فرهنگي با فاصله بسيار نسبت به ساير نقاط کشور قرار دارد.

وي همچنين به ساخت سينما آزادي اشاره و تصريح کرد: اين مجموعه تبديل به مخروبه اي شده بود که توسط شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي احيا شد.

معاون شهردار تهران از پرديس تئاتر خاوران نيز به عنوان  پروژه فاخر هنري ياد کرد و گفت: مرکز تئاتر حرفه اي خاوران اقدام شايسته شهرداري تهران در راستاي توزيع عادلانه فضاهاي فرهنگي در جنوب پايتخت است.

وي با تاکيد بر اينکه به همت شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران گام هاي خوبي در آماده سازي و توسعه زيرساختهاي فرهنگي و هنري کشور برداشته شده است، بيان داشت: البته امروز تا رسيدن به استانداردهاي لازم فاصله داريم و بايد تلاشهاي بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.

معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شورا به تصويب ساخت 400 مسجد در دوره اين مديريت شهري نيز  اشاره و تصريح کرد: از اين تعداد 130 مسجد ساخته شده و مابقي نيز در حال ساخت است.

وي با اشاره به اينکه شهرداري تهران علاقه مند است تا ساخت و احداث مسجد توسط شهروندان صورت گيرد، بيان داشت: تحويل زمين و پروانه ساخت و در نهايت احداث شبستان اصلي  از سوي شهرداري تهران صورت مي گيرد و مابقي از سوي خيرين و علاقه مندان به ساخت مساجد انجام خواهد شد.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به اينکه اقدامات صورت گرفته در توسعه زير ساختهاي فرهنگي قابل انکار نيست، تصريح کرد: انتقاد با ديد اصلاح اثرگذار است، اما اگر انتقاد تبديل به تخريب و انکار شود، منجر به ناديده گرفتن و انکار اقدامات خواهد شد.

وي ادامه داد: البته در سالهاي اخير به اندازه اي در توسعه زير ساختهاي فضاهاي فرهنگي پيشرفت داشته ايم که به هيچ وجه اين امر قابل انکار نيست و هرگونه اقدام تخريبي از سوي جامعه پذيرفته نخواهد شد.

پروژه  مقبره الشهدا با هدف  ارتقاي فضاي معنوي در کنار محور آزادي و ايستگاه مترو و پروژه مسجد 72 تن، در 4 طبقه، دو طبقه زيرزمين و دو طبقه همکف و اول، در مساحت 1200 مترمربع با ظرفيت پذيرش نمازگذار بالغ بر 650 نفر در مجاورت پايانه مترو، اتوبوس، تاکسي و  فرودگاه قرار دارد که به همت شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي در حال احداث است و  به زودي به بهره برداري مي رسد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: