جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 آبان 1393     
افتتاح تونل حکیم و مجموعه پل های کاروانسرای سنگی 1 و 2 در نیمه نخست سال94

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح تونل حکیم و مجموعه پل های کاروانسرای سنگی 1 و 2 در نیمه نخست سال آینده خبرداد.

مازیار حسینی با بیان اینکه رسانه ها نقش بسزایی در ارتقای آگاهی و سطح اطلاعات مردم دارند، گفت: به نظر می رسد امروزه نمی توانیم بدون خبر زندگی کنیم و بدون اطلاع از اخبار بخشی از زندگی دچار خلل و مشکل می شود.

حسینی اضافه کرد: هم اکنون نقش مطبوعات در جامعه نسبت به سال های گذشته پررنگ تر شده است .

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه امروزه مطبوعات تنوع زیادی پیداکرده اند و نشریات گسترده ای در جامعه وجود دارد، گفت: همچنین نشریات دیجیتال رشد خوبی پیدا کرده و بنده فکر می کنم به همان اندازه که مردم نیاز شان به مطبوعات و خبر بیشتر شده ، رسالت صاحبان رسانه نیز بیشتر شده است .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: رسانه ها باید با حفظ امانت، دقت و صحت اخبار را به اطلاع شهروندان برسانند. باید دانست به همان اندازه که یک خبر خوب و درست می تواند مثمرثمر باشد نشر یک شایعه هم می تواند مخرب بوده و لطمات آن جبران ناپذیر باشد .

حسینی همچنین درخصوص پروژه تونل حکیم که هم اکنون به پیشرفت 90 درصدی رسیده است، گفت: عملیات اجرایی پروژه تونل حکیم تیرماه سال 92 شروع شد و رکوردهای خوبی در حفاری داشتیم. به طوری که در این تونل روزانه 1.9 مترحفاری انجام شد واین در حالی است که عملیات حفاری در تونل نیایش 1.2 متر بوده است .

وی اضافه کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر پروژه شرایط و موقعیت های منحصر به خودش را دارد و بحث ایمنی و مخاطرات سطحی و زمینی موجب می شود که تیم طراحی و اجرایی براساس آن مخاطرات برنامه خود را تنظیم کند . این مخاطرات در تونل حکیم کمتر از تونل نیایش بوده است.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه تونل حکیم پروژه ای است که می توانست به جای آنکه دوستدار طبیعت باشد مخل آن باشد، گفت: شهرداری تهران به جهت احترام به طبیعت و حفظ درختان تصمیم گرفت با تغییر تراز اجرایی ادامه ساخت بزرگراه را به شکل تونلی از زیر جنگل چیتگر عبور داد.

حسینی اضافه کرد: در این پروژه هیچ درخت برگ سوزنی قطع نشده و از این لحاظ تونل حکیم پروژه کاملا سبز و دوست دار طبیعت است .

وی با اشاره به اینکه کار سیویل تونل حکیم که قرار بود بهمن ماه به اتمام برسد در آبان ماه به پایان رسید، گفت: این تونل وارد مرحله هوشمندسازی شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تونل حکیم بخشی از پروژه غرب بزرگراه حکیم است، افزود: بزرگراه حکیم مجموعه کارونسرای 1 و 2 و 12 تقاطع غیرهمسطح که مجموعه آنها کمربند غربی شهرتهران را تکمیل می کند در نیمه اول سال 94 به پایان می رسند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: