جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 آبان 1393     
با حمایت رسانه ها معاینه فنی جایگاه واقعی خود را می یابد

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش آلودگی هوا گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی از نقش موثر معاینه فنی و آلودگی هوا می توانند گام بلندتری بردارند.

ولی الله آذروش به نقش موثر رسانه ها در ارتقا سطح آگاهی عمومی شهروندان اشاره کرد و گفت: معتقدیم اگر جامعه ای می خواهد مسیر رشد و تعالی را طی کند باید به اصحاب رسانه و اهل قلم بها دهد چرا که ارتقا آگاهی شهروندان جزو ضروریات زیربنایی توسعه کشور است و متاسفانه در این زمینه در کشور با چالش مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها اعم از خبرگزاری ها ، مطبوعات و رسانه های دیداری باید به جایگاه خود در کشور دست یابند ، تصریح کرد: این مهم تنها در گرو حمایت دولت از رسانه هاست.

آذروش با تاکید بر اینکه امروزه یکی از چالش های پیشروی کشور موضوع افزایش آلودگی هواست که رسانه ها در کاهش این معضل و ارتقای سطح آگاهی شهروندان نسبت به عوامل افزایش دهند آلاینده ها نقش بسیار مهمی بر عهده دارند، گفت: اهمیت محیط زیست، شهرسازی و کاهش آلودگی هوا اولویت مهم شهرهاست که عدم رعایت خط مشی ها و اصول راهبردی کشور را با چالش رو به رو کرده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی از خطرات آلودگی ها و عوامل موثر در افزایش آلاینده تنها بر عهده رسانه هاست، تصریح کرد: قطعا اگر شهروندان از نقش معاینه فنی در کاهش آلاینده ها مطلع شوند حتما برای کاهش آلودگی هوا همکاری خواهند کرد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه اکنون بالغ بر 28 درصد آلودگی هوا و 40 درصد تصادفات، ناشی از نقص فنی خودروهاست، تاکید کرد: اگر شهروندان از این موارد باخبر باشند قطعا برای سلامت خودرو و انجام معاینه فنی همکاری خواهند کرد.

آذروش تصریح کرد: اطلاع رسانی از کاهش مصرف سوخت به طبع معاینه فنی موثر بر عهده مطبوعات است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری سنگینی از سوی شهرداری تهران در توسعه خطوط معاینه فنی در تمامی شهر تهران صورت گرفته است، گفت: اکنون بالغ بر 70 درصد ظرفیت مراکز خالی است و این مهم و نادیده گرفتن معاینه فنی موثر دودش به چشم شهروندان می رود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: