تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


افزایش ظرفیت رودخانه های شمال تهران
تاريخ خبر: پنجشنبه، 31 فروردين 1396 ساعت: 10:47

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛با هدف افزایش ظرفیت رودخانه ها برای پذیرش بارش های بهاری، مسیل ها ، قنوات و حوضچه های رسوبگیر شمال تهران لایروبی و پاکسازی شد.

 

 عبدا.. پرویزی رییس اداره مسیلها  و قنوات شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت : به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و احتمال خطر پذیری،  رودخانه های شمال تهران در طرح استقبال از بهار، با لایروبی بیش از 52 هزار متر طول از مسیل ها و 4 هزار متر طول از قنوات پاکسازی شدند.

وی افزود : در این راستا یک هزار و 500 متر مکعب از قنوات شمال تهران نیز که نیاز به ترمیم داشتند  بازسازی شدند.

رییس اداره مسیلها و قنوات شهرداری منطقه یک با اشاره به اقدامات اجرا شده در آستانه فصل بهار ، ایام تعطیلات نوروزی و بعد از آن تصریح کرد: با توجه به حضور گردشگران در ارتفاعات و رود دره ها  ، با حجم زیادی از زباله در رودخانه های شمال تهران مواجه بودیم که  هر 11 مسیل لایروبی و پاکسازی شد .

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر طبق برنامه زمان بندی ابلاغی روزانه و در دو شیفت صبح و عصر لایروبی و پاکسازی مسیل ها و حوضچه های رسوبگیر در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

وی از شهروندان خواست با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهپایه بودن منطقه یک و احتمال شسته شدن سنگ و شن از کوه به هنگام بارندگی ها، وسایل نقلیه خود را در مجاورت مکان های خطرساز از جمله مسیر کوه و زیر درختان پارک ننموده و از ریختن نخاله ها و ضایعات ساختمانی و زباله های خانگی در داخل رودها و کانال ها خودداری نموده که موجب گرفتگی جریان آب نشود.