تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مدیریت یکپارچه شهری هزینه های وارده به مردم را کنترل می کند
تاريخ خبر: شنبه، 26 فروردين 1396 ساعت: 12:57

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار مجلس قرار دارد گفت: اگر مدیریت واحد و یکپارچه ای بر شهرهای ما حاکم باشد بسیاری از موازی کاری های موجود در میان دستگاه ها کاهش یافته و هزینه وارده به زندگی شهروندان کنترل می شود.

 

فرج‌الله رجبی اظهار کرد: تا کنون چندین بار لایحه مدیریت یکپارچه شهری مطرح شده است اما با توجه به اینکه برخی ارگان ها تنها میخواستند بدهی های خود را به شهرداری ها منتقل کنند انجام شدنی نبود.

وی با اشاره به اینکه یکپارچه شدن مدیریت شهرها ضرورتی است که باید آن را دنبال کرد تصریح کرد: اگر تمامی وظایف اجرایی در شهرها به صورت یکپارچه در آید بسیاری از مشکلات از جمله نداشتن درآمد پایدار برای شهرها، نبود سلسله مراتب اداری تعریف شده و موازی کاری اجرایی دستگاه ها با یکدیگر مرتفع می شود.

نماینده مردم شیراز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موازی کاری ها هزینه های اداره شهر را چندین برابر می کند، گفت: باید به صورت کارشناسی به دنبال تحقق لایحه مدیریت یکپارچه شهری بود تا با تصویب بندهای قانونی کارشناسی شده به بهبود شرایط و توسعه شهرها کمک کنیم.