تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آیین درختکاری در آستان امامزاده ابوالحسن(ع)
تاريخ خبر: دوشنبه، 16 اسفند 1395 ساعت: 15:05

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز،همزمان با هفته منابع طبیعی، آیین درختکاری با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و شهردار منطقه ۲۰ در آستان امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری برگزار شد. 

در این مراسم با حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری، سید احمد صفوی شهردارمنطقه 20 و حشمت الله پورمهدوی بخشدار مرکزی شهرری، ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، تعدادی اصله نهال در حیاط  آستان امامزاده ابوالحسن (ع) غرس شد.

شهردار منطقه 20 با بیان اینکه توسعه فضاهای سبزشهری و ارتقاء آگاهی شهروندان نسبت به نگهداری و مراقبت از بوستان های شهری از اولویت های مدیریت شهری این منطقه است گفت: به مناسبت هفته درختکاری و همزمان با فصل مناسب کاشت نهال، طرح توزیع رایگان نهال های مثمر بین شهروندان نیز اجرا شد.

صفوی با اشاره به توزیع نهال های سیب، زردآلو، گیلاس، آلو، به و توت ویژه شهروندان، افزود: تیم های کارشناسی و عوامل اجرایی از زمان تحویل تا کاشت نهال، شهروندان را همراهی می کنند و توضیحات لازم را برای نگهداری درختان به آنها می دهند.

وی به وجود 8 عرصه جنگل کاری در محدوده حریم منطقه 20  اشاره کرد و گفت: پیش بینی شده است 100 هزار نهال غیرمثمر و مقاوم به شرایط آب و هوایی منطقه نیز در عرصه های جنگل کاری این منطقه غرس شود تا کمربند فضای سبز محدوده حریم شهر تهران بیش از پیش تقویت و حفظ شود.

 

در مراسم آئین درختکاری در این آستان مقدس که با هدف ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و احیای محیط‌ زیست برگزار شد جمعی از شهروندان نیز اقدام به کاشت نهال کردند..