تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


برنامه خرید 73 اتوبوس برقی برای کینگ کانتی
تاريخ خبر: يکشنبه، 3 بهمن 1395 ساعت: 13:29

 به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، مقامات شهر کینگ کانتی آمریکا از برنامه خرید 73 اتوبوس تمام برقی باطری از Proterra به ارزش 55 میلیون دلار خبر داده اند.

در ابتدای این طرح، 20 اتوبوس با هزینه 15.12 میلیون دلار خریداری خواهند شد. ساخت ایستگاه های شارژ به منظور پشتیبانی از نیاز اولیه این اتوبوس ها هزینه ای بین 5.5 تا 6.6 میلیون دلار خواهد داشت.

این اتوبوس های 12 متری برقی دارای طیف حرکتی در حدود 40 کیلومتر هستند و زمان شارژ آن ها با خروجی برق قدرتمند در حدود 10 دقیقه است. انتظار می رود این اتوبوس های برقی هزینه های نگهداری کم تری در مقایسه با اتوبوس های دیزلی – هیبریدی داشته باشند.

هشت دستگاه از این اتوبوس های برقی در سال جاری وارد سرویس می شوند و 12 دستگاه دیگر در سال 2019 وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد. احتمالا حدود هشت دستگاه از این اتوبوس های برقی در مسیر خطوط متروی 226 و 241 در Bellevue به کار گرفته خواهند شد. سال گذشته به عنوان یک طرح آزمایشی، سه اتوبوس تمام برقی در این مسیرها استفاده شدند که به شلوغ ترین مراکز کاری این منطقه منتهی می شوند.

مقامات این شهر هم چنین در پی خرید اتوبوس های 18 متری هستند که می توانند جایگزین های بهتری برای اتوبوس های قدیمی باشند که اکنون 55 درصد از ناوگان حمل و نقل این منطقه را تشکیل داده اند.