تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


همکاری بانک ها با کارآفرینان و سرمایه گذاران راهکار تسریع نوسازی بافت های فرسوده
تاريخ خبر: شنبه، 2 بهمن 1395 ساعت: 11:03

به گزارش شهرداری نیوز، رییس جمهور دقایقی پیش با حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو گفت: شهدای آتش نشان در دل همه ما مردم ایران جاودانه هستند.

حسن روحانی در این بازدید با پرداختن با حادثه ساختمان پلاسکو اظهار کرد: این حادثه در س و هشداری برای همه ما مسئولان در زمینه ایمن سازی است. اینکه مردم محیط زندگی امن، راه ایمن یا شهر ایمن داشته باشند، جزو حقوق مردم است. این حادثه باید درسی برای آینده بشود.

 وی افزود: در این حادثه همکاری و هماهنگی خوبی بین همه مسئولان و ارگان ها و نهادها و نیروهای انتظامی و امدادگران، آتش نشانان تیم پزشکی و.... برقرار است. اما تاسف ما برای عزیزانی است که زیرآوار هستند . امیدواریم بتوانند زنده بیرون بیایند.

روحانی با بیان اینکه همه ما نسبت به حماسه ای که آتش نشانان خلق کردند سرتعظیم فرود می آوریم، گفت: رشادت آتش نشان ها که برای نجات جان دیگران جان خود رابه خطر انداخته اند ستودنی است و باید بگویم شهدای آتش نشان برای همیشه در دل مردم جاودانه هستند. و برای بازماندگان شان از خداوند طلب صبر داریم.

رییس جمهوری با اشاره به ادامه آواربرداری ها بیان کرد: اقدامات زیادی باید انجام پذیرد تا شرایط این خیابان که معبری حساس و تجاری است، به حالت عادی بازگردد.

وی درباره خسارت دیدگان مالی و کسبه نیز گفت: افردی که بیمه دارند که از طریق بیمه و آها که بیمه ندارند هم باید تدابیر لازم برای شان اتخاد کنیم تا کمتر متضرر شوند.

رییس جمهوزی به وضعیت کاگرانی که در این پاساژ فعالیت می کرده اند پرداخت و بیان کرد: سازمان بیمه تامین اجتماعی اقدامات لازم را در این خصوص باید مبذول دارد.

روحانی با تقدیر از همبستگی ملت ایران تاکید کرد: دولت ، شهرداری و همه مقامات مسئول دست به دست هم باید بدهیم تا خسارت ها جبران شود شاید آلام این حادثه دردناک کمتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از امروز به بعد باید برای مناطق تجاری که احساس خطر دارند برنامه ریزی شود.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های دولت برای نوسازی بافت فرسوده اظهارکرد: یکی از مسایلی که در دولت فعلی دنبال می شود مساله بافت فرسوده است که متاسفانه اکثر شهرهای ما درگیر آن هستند. در حال حاضر دارد در این زمینه کار می شود. در همین تهران خیلی از مناطق دارای بافت فرسوده احیا شده است. درعین حال نیاز به برنامه جامع تری داریم.

 وی تصریح کرد: نیاز داریم تا کارآفرینان و سرمایه گذاران را به بانکها متصل کنیم تا با این همکاری هم سرمایه آنها برگردد و هم مردم با هزینه کمتری بتوانند املاک فرسوده شان را نوسازی کنند.

روحانی بااشاره به ساختمان های آسیب پذیر هم گفت: نیاز است تا با همکاری قوه قضاییه، مجلس و شهرداری ها ادقمات لازم صورت گیرد. گرچه اکنون نیز اقدامات انجام می شود اما لازم است سرعت بیشتری بگیرد.