تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


سبز کردن صنایع آلاینده در شهرها
تاريخ خبر: شنبه، 19 مهر 1393 ساعت: 13:29

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، دکترجواهریان در جلسه شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: باید به این نتیجه برسیم که هیچگاه بدون پژوهش و تحقیق تصمیمی گرفته نشود.

 وی با اشاره به اینکه تقریبا 10 سال است از وضعیت محیط زیست کشور بی اطلاع بودیم، اضافه کرد: در یک سال گذشته سیاستگذاری کردیم و از این به بعد باید آنها را به مرحله اجرا در آوریم.

 وی گفت: آمایش سرزمین یک مبحث مهم است که تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام نشده و الان زمان آن رسیده که با جدیت به آن پرداخته شود.

دکتر جواهریان در ادامه به تشریح توسعه پایدار پرداخت و گفت: معنای خلاصه توسعه پایدار این است که نسل امروز طوری مصرف کند که نسل آینده رابه مخاطره نیندازد .

وی توجه به شاخص ها را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: باید به شاخصها توجه کنیم تا در مسیر توسعه پایدار حرکت کنیم و از این مسیر خارج نشویم.

 جواهریان تصریح کرد: اقتصاد سبز راهی است به سوی توسعه پایدار و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی ما را به اقتصاد سبز خواهد رساند .

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زست سازمان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی خاص شرایط تحریم نیست اضافه کرد: هنر ما این است که اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی را با هم همسویه کنیم مانند سبز کردن صنایع آلاینده در شهرها .