تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


اجرای طرح خیرین دوستدار محیط زیست در هفته های آتی
تاريخ خبر: چهارشنبه، 17 آذر 1395 ساعت: 13:51

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، نهمین نشست مسئولین محیط زیست مناطق 22 گانه شهر تهران با حضور محمد مهدی گلمکانی ریئس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ،دبیران و مسئولین کانون های محیط زیست شهر تهران در ستاد مدیریت بحران منطقه 22 برگزار شد.

گلمکانی در این جلسه اجرای اقدامات خلاقانه و پیگیری مصرانه برنامه های زیست محیطی با همکاری کانون ها و مشارکت های بین بخشی را خواستار شد و گفت: بحمدالله در شهر تهران به لحاظ زیست محیطی ظرفیت و پتانسیل های بسیار زیادی وجود دارد که تقویت، مدیریت و ساماندهی مناسب آن نیازمند مشارکت کلیه شهروندان است و برگزاری تورهای گردشگری می تواند زمینه ساز آشنایی شهروندان با نقاط گردشگری شهر تهران و بستری برای فراهم نمودن آنها برای کمک به محیط زیست و توانمندسازی کانون ها به نفع محیط زیست باشد.

وی از اجرای طرح خیرین دوستدار محیط زیست طی هفته های آتی خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است با کمک خیرین و به منظور کمک به اجرایی شدن طرح های محیط زیستی در شهر تهران با ارتباط گیری موثر با کانون ها و فعالان محیط زیست در کلیه زمینه ها ستاد محیط زیست شهرداری تهران و حمایت از فعالان محیط زیستی و پیگیری پیوست های اجتماعی طرح ها کارهای مهم و اساسی در جهت فرهنگسازی برای حفظ و حراست از محیط زیست طبیعی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

گلمکانی با تاکید بر پیگیری طرح ها و پروژه های نیمه تمام محیط زیستی و تشکیل کارگروههای ویژه در مناطق 22 گانه اظهار کرد: تلاش کنید تا از پروژه ها و طرح های مطالعاتی محیط زیستی به چشم یک فرصت نگاه و با همکاری و ارتباط موثر با اعضای شورایاری محلات مناطق و خیرین در جهت تلاش برای داشتن محیط زیستی مناسب استفاده شود. محیط زیست را باور کنیم و از هرموقعیتی خارج از سیستم اداری هوشمندانه تر، فعالانه تر و مسئولانه تر برای نجاتش بهره ببریم .

ریئس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان اظهار کرد: طرح های مطالعاتی و پروژه های شاخص که از سوی کلیه مناطق پیشنهاد شوند، بر مبنای سیاست های ابلاغی شهردار محترم تهران دکتر قالیباف در حوزه محیط زیست مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت اینکه این طرح ها قابلیت اجرایی شدن داشته باشند، ردیف اعتباری به آنها اختصاص داده می شود.

گفتنی است در این مراسم از جعفر میرزایی معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 22 و رمضانعلی مدیر اداره محیط زیست منطقه با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد و دبیران کانون های محیط زیست بعد از اتمام جلسه از دریاچه شهدای خلیج فارس،سایت پرنده نگری و سایت قوچ و میش پارک چیتگر بازدید کردند.