تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آلودگي هوا باعث كاهش آستانه تحمل
تاريخ خبر: چهارشنبه، 3 آذر 1395 ساعت: 10:05

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، يك روان شناس با تأكيد بر اين كه آلودگي هوا مي تواند روي آستانه تحمل مردم تأثير داشته باشد، گفت: اين در حالي است كه متأسفانه آستانه تحمل شهروندان در شهر شلوغی مانند تهران به ويژه هنگام رانندگي، به خودي خود پايين است.

دكتر امير هوشنگ مهيار افزود: به طور قطع، آلودگي هوا بر روي رفتار شهروندان و از دست دادن كنترل افراد، أثرگذار است و اين تأثيرگذاری بر روي پايين آوردن آستانه تحمل و افزايش خشم و در نتيجه بروز نزاع نقش دارد.

وي با اشاره به اين كه عواملي مثل آلودگي هوا و ترافيك، باعث ايجاد استرس در ميان افراد مي شود و افرادی كه در معرض اين عوامل قرار دارند، با كوچك ترين محركي رفتار خشونت آميز از خود بروز مي دهند، اظهار كرد: به طور سنتي، تراكم جمعيت خود به خود به عنوان يك عامل مؤثر در ايجاد فشار و استرس مطرح مي شود.

اين روان شناس در پايان با تأكيد بر اين كه در شهرهاي پر جمعيت و مناطقي از شهرها كه پر تراکم تر هستند، دعوا و رفتارهاي پرخاشگرايانه نيز بيشتر است، خاطرنشان كرد: همچنين وضعيت اقتصادي و اجتماعي از جمله عواملي محسوب می شوند كه در بروز اين گونه رفتارها می توانند مؤثر باشند.