تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


شهردار منطقه 21 از اجرایی شدن "طرح جهاد مهربانی" در این منطقه خبر داد
تاريخ خبر: سه شنبه، 2 آذر 1395 ساعت: 11:21

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، دکتر جمال بافرانی شهردار منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت :"طرح جهاد مهربانی" ، با شعار «تهران، مدرسه ای برای همه» ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ بازمانده از تحصیل در سطح منطقه‌ 21 در حال اجرا است.

بنا بر این گزارش ؛این طرح با سه هدف اصلی شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و خانواده های نیازمند،جذب همیار در قالب نذر فرهنگی و جذب حمایت های نقدی و غیر نقدی و با ماموریت ایجاد مدل "محرومیت زدایی مردمی" به صورت مجزا اجرایی می شود.

بافرانیدر تشریح فعالیت ها و اقدامات اجرای این طرح افزود : در ابتدا جلساتی باحضور شهرداران نواحی سه گانه، آموزش و پرورش، شورایاری ها، بسیج و مسئولین خانه های جهاد و ایثار جهت توجیه و پیشبرد طرحتشکیل شده و سپس با شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و اطلاع رسانی و ثبت آمار دانش آموزان یا دانشجویان توسط مسئولین خانه های جهاد و ایثار و ارائه گزارش کلی به اداره فرهنگی منطقه و در آخر جذب همیار در مراحل اجرا قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح نذر فرهنگی گفت: این طرح به صورت آموزش رایگان توسط افرادی که از توانایی، تخصص و تجارب بالا در امر تدریس و تعلیم برخوردار هستند برای بازماندگان از تحصیل انجام می شود و مرحله بعدی جذب حمایت، اعطای کمک های نقدی و غیرنقدی به کودکان و خانواده های آنان خواهد بود.

بافرانیدر ادامه افزود : به منظور اطلاع رسانی جامع و کامل ، نصب بنرهای تبلیغاتی ، تهیه پوستر و نیز تبلیغات در سطح سرا های محلات صورت گرفته است .

شهردارمنطقه 21 هدف از اجرایاین طرح را ، ایجاد انگیزه ، دستگیری از نیازمندان، مقابله با آسیب های اجتماعی، ارتقای روحیه جهادی و عمل به آن در گروههای داوطلب مردمی، جلوگیری از گسترش فقر فرهنگی و علمی ، پیگیری امور اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر و کمک به این خانواده هابرشمرد.

بافرانی در پایان خاطرنشان کرد : اطلاعات افراد شناسایی شده در سه جامعه هدف مذکور پس از ثبت نام جهت سازماندهی و برنامه ریزی به سایت جهاد مهربانی به آدرس jahadiam.ir منتقل خواهد شد.

شایان ذکر است ؛ "طرح جهاد مهربانی" همزمان در مناطق مختلف تهران از سوی قرار گاه جهاد مهربانی در همه مراکز وابسته به شهرداری تهران با شعار "تهران؛ مدرسه ای برای همه" با رویکرد شناسایی ، سازمان دهی و آموزشی اجرا می شود .