تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


3 توصیه به رانندگان تهرانی در شرایط بارندگی
تاريخ خبر: دوشنبه، 1 آذر 1395 ساعت: 11:56

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، با توجه به برودت هواي پايتخت و پیش بینی کاهش هواي تهران به زير صفر از نيمه شب امشب، روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي از عموم رانندگان خواست تا تدابير و تمهيدات مورد نياز براي رانندگي در فصول سرد سال را مورد توجه قرار دهند.

در اين اطلاعيه با اشاره به اين كه بخش قابل توجهي از خودروهاي شخصي به ویژه خودروهای فرسوده مجهز به ملزومات زمستانه نبوده و به همين دليل، شاهد توقف بسياري از خودروهاي شخصي در سطح شهر به خصوص در معابر بزرگراهي شمال تهران بوديم، از رانندگان تهراني درخواست شده تا اقداماتي را  به اين منظور انجام دهد.

در اطلاعيه مذكور 3 موضوع زیر مورد تأکید قرار گرفته است:

1- قبل از حرکت به اطلاعات ارائه شده از طریق رسانه ها به ویژه صدای شهر رادیو تهران ( موج اف ام ردیف 94) توجه شده و خودروها هنگام بارش و ابری بودن هوا با چراغ روشن حرکت کنند.

2- از مواردي همچون بازبيني سيستم گرمايش، لوله هاي سيستم گردش آب، ضد يخ، برف پاك كن، ترموستات (زمستاني) و لاستيك يخ شكن، چراغ خودرو و چراغ راهنمایی و سلامت کارکرد آنها اطمینان کامل حاصل شود.

 3- با توجه به لغزندگی جاده ها و معابر هنگام بارش برف و باران و بعد از آن کاهش و اصطحكاك تاير خودرو با سطح معبر به حداقل ميزان ممكن، ضمن حفظ آرامش در رانندگي و حرکت با سرعت مطمئن، دنده ها به نحوي كه خودرو با سرعت يكسان  حرکت کند، تعویض شده و از ترمز شدید که باعث افزایش خودرو می شود، اجتناب شود.