تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


با معاینه فنی به موقع خودرو های شخصی، می توان تا 60 درصد از بار ترافیک کاست
تاريخ خبر: چهارشنبه، 16 مهر 1393 ساعت: 10:28

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز ؛ مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران ، در خصوص تغییراتی که از مهرماه در وضعیت ترافیک شهر تهران رخ داده است گفت : از مهر ماه شاهد بالا رفتن حجم ترافیک بین 25 تا 30 درصد در معابر و بزرگراه های شهر تهران بوده ایم ،این تراکم و بار ترافیک از ابتدای روز اول مهر آغاز شده و در مدت 15 روز گذشته شاهد ترافیکی سنگین به خصوص در ساعات اولیه روز از ساعت 15/ 7 تا 15/ 8 و در ساعات عصرگاهی بین ساعت 30/ 18 تا 30/19  بوده ایم .

مهندس فتاحی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : بیشترین ترافیک در بازه 15 روزه اول مهر ، مربوط به پیک صبح و عصر بوده است. بیشترین ترافیک سنگین ثبت شده در صبح مربوط به اول مهر و در عصر مربوط به روز هفتم مهر ماه بوده است.

وی در ادامه افزود : با توجه به اینکه بار ورودی ترافیک از سمت غرب و کرج است و اولین مسیری که تاثیر مستقیم از این ترافیک می پذیرد ، بزرگراه شیخ فضل ا... نوری و محدوده خیابان ستارخان است، در چند روز گذشته بیشترین ترافیک در بزرگراه آیت ا... سعیدی بین میدان فتح تا مغداد مسیر شمال به جنوب ، بزرگراه نواب در مسیر جنوب به شمال از میدان شهید حق شناس تا اسکندری ، بزرگراه امام رضا در خروجی به بزرگراه بسیج ، بزرگراه شیخ فضل ا... نوری از ورودی یادگار امام تا انتهای پل ستارخان مسیر جنوب به شمال ، بزرگراه بسیج مسیر شمال به جنوب از ائمه اطهار تا بوستان دوم  و بزرگراه همت از آفریقا تا گاندی گزارش شده است .

وی در ادامه یاد آور شد : از بین وقایع ثبت شده در سیستم ثبت وقایع ، بیشتر گزارشات ثبت شده مربوط به وقوع نقص فنی خودروهای شخصی و تصادفات بوده که نقص فنی تا 40 درصد و تصادفات تا 20 درصد از دلایل بار ترافیکی را به خود اختصاص داده و در کل 60 در صد از دلایل موارد ترافیک ایجاد شده در معابر تهران به دلیل وقوع این دو مورد بوده  است . البته وقوع تصادفات می تواند منجر به دو برابر شدن بار ترافیک در مسیر شود.

فتاحی با اشاره به آمار 60 درصدی ارائه شده در خصوص  دلایل ترافیک در خیابان های تهران گفت :  با توجه به وابسته بودن نقص فنی و تصادفات به بحث تامین امنیت خودرو های شخصی ، از طریق انجام به موقع معاینه فنی در جهت رفع نواقص و ایراداتی که به شکل دوره ای ممکن است در تمام خودرو ها پیش آید، می توان تا حد زیادی از بروز تصادفات جلوگیری کرد . لازم است تا شهروندان در راستای تامین سلامت و امنیت خودرو و خانواده شان ، اقدام به انجام به موقع معاینه فنی خودرو خود کنند. بنابر این با انجام  به موقع  معاینه فنی خودرو های شخصی می توان تا 60 درصد از بار ترافیک کاست. 

وی در خاتمه افزود :  توقف هر یک خودرو در معابر منجر به ایجاد کندی در ترافیک و عبور و مرور وسایل نقلیه شده و راه بندان های طولانی ایجاد می کند . موارد مربوط به نقص فنی خودرو ها می تواند منجر به تصادفات منجر به فوت یا جرح شده ، به همین جهت از شهروندان استدعا داریم در خصوص انجام معاینه فنی خودروهای شخصی خود توجه ویژه ای را مبذول بدارند و بدین طریق از به خطر افتادن سلامت و امنیت خود و خانواده خود پیش گیری کنند .