تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


طبق ابلاغیه وزارت کشور روند معاینه فنی خودروها تغییر می کند
تاريخ خبر: پنجشنبه، 1 مهر 1395 ساعت: 08:25

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری و رئیس هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی گفت: ابلاغیه 30 مرداد وزارت کشور مبنی بر آیین نامه جدید معاینه فنی بعد از 13 سال بازنگری شده است.

امیر جعفرپور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: طبق ابلاغیه وزارت کشور در روند معاینه فنی خودروها تغییراتی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: در روند معاینه فنی، بازدیدهای ظاهری خودرو از 15 مورد به 35 مورد افزایش یافته همچنین اتصال مراکز معاینه فنی به سامانه پلیس راهور و کنترل با دوربین های پلاک خوان موجب تسریع در روند پذیرش مراکز معاینه فنی شده است.

وی اظهار داشت: طبق دستورالعمل از این پس معاینه فنی موتورسیکلت توسط مراکز معاینه فنی انجام می شود و راکبان موتورسیکلت برای اخذ معاینه بایستی به مراکز مراجعه کنند.

وی با اشاره به افزوده شدن آیتم های جدید در مراحل تست معاینه فنی ابراز کرد: تست باد لاستیک های خودرو و تنظیم آنها، میزان خروج گازهای آلاینده خودرو، تست نور چراغ و زاویه آن، آزمون صدا (صدای موتور، بوق و سایر آلاینده های خودرو)، تست کمک فنر و ترمز به موارد قبلی آزمون معاینه فنی اضافه شده است.

جعفرپور با اشاره به اینکه طرح LEZ از 15 شهریور ماه به صورت ارشادی و از اول مهرماه به صورت رسمی آغاز می شود، خاطرنشان کرد: 400 مرکز معاینه فنی در تهران وجود دارد که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این تعداد را به 800 مرکز افزایش دهیم.

وی در ادامه گفت: خودروهای فاقد برگه معاینه فنی توسط پلیس راهور اعمال قانون می شوند و طبق ابلاغیه برای هر روز تردد این خودروها مبلغ 50 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک تا تیرماه سال 96 کلیه خودروهای کاربراتوری با ممنوعیت تردد روبرو خواهند شد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری و رئیس هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی در پایان اضافه کرد: خودروهای کاربراتوری آلایندگی بسیاری تولید می کنند و ممنوعیت تردد این خودروها در کاهش آلودگی هوا تا حد زیادی موثر خواهد بود