تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


58 واگن مترو، 44 اتوبوس برقي و 50 اتوبوس تك كابين در يك قدمي تهران
تاريخ خبر: شنبه، 27 شهريور 1395 ساعت: 11:56

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از ورود 58 دستگاه واگن جديد مترو به همراه 44 دستگاه اتوبوس برقي و 50 دستگاه اتوبوس تك كابين نو به ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت در آستانه سال جديد تحصيلي و بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: اين 152 دستگاه واگن و اتوبوس تازه نفس كه جمعاً ظرفيت ناوگان ريلي و اتوبوسراني تهران را 300 هزار نفر افزايش مي دهند، از ظهر يك شنبه 28 شهريور وارد خطوط ريلي و اتوبوسي پايتخت مي شوند.

دكتر مازيار حسيني افزود: اراده شهردار محترم تهران و عزم مجموعه مديريت شهري، اين است كه مردم شريف اين كلان شهر كمتر متحمل سختي شوند و از اين رو، با وجود تمامي محدوديت ها و موانع موجود، در آستانه افزايش 25 درصدي سفرهاي آموزشي به مجموع سفرهاي درون شهري از مهر ماه، تا جاي ممكن نسبت به اضافه كردن ظرفيت ناوگان حمل و نقل عمومي اقدام نموده ايم.

وي با تأكيد بر اين كه مديريت شهري با كار و تلاش خستگي ناپذير و با اقدام و عمل خود، كارآمدي دين در اداره جامعه را به اثبات رسانده، اضافه كرد: مقايسه «تهران 95» با «تهران 85» و پيشرفت هايي كه پايتخت كشورمان در يك دهه اخير شاهد آن بوده، هر ميهمان خارجي كه از تهران ديدن مي كند را تحت تأثير قرار داده و هر ناظر آگاه و منصفي را به تحسين وا مي دارد.

طرح هايي كه 40 سال خاك مي خوردند در اين 10 سال اجرا شدند

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه در 10 سال گذشته، صدها پروژه از جمله ده ها پروژه بزرگ با ابعاد كلان در كلان شهر تهران به ثمر رسيده، اظهار كرد: سابقه طراحي تعدادي از اين پروژه ها، حتي به پيش از انقلاب اسلامي باز مي گردد اما در همه اين سال ها، هيچ يك از مديران شهري به جهت عظمت و پيچيدگي اين پروژه ها، جرأت و جسارت اجراي آنها را نداشتند.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه تمام اين پروژه ها كه سال ها به دست فراموشي سپرده شده بودند با تدبیر شهردار محترم تهران از بايگاني خارج شدند و نه تنها عمليات اجرايي آنها آغاز گرديد بلكه نسبت به اتمام آنها نيز اقدام شد، تصريح كرد:        به عنوان نمونه، بزرگراه امام علي (ع) و درياچه شهداي خليج فارس از جمله پروژه هايي بودند كه قبل از انقلاب اسلامي طراحي شده بودند اما كسي توانايي اجراي آنها را نداشت.

وي با تأكيد بر اين كه پروژه هايي كه طرح آنها آماده شده بود اما در كِشوي ميز مديران 40 سال خاك مي خورد، در اين دوره بازطراحي گرديد و نسبت به اجراي آنها در جهت استفاده شهروندان اقدام شد، اضافه كرد: امروز شاهد اتصال جنوب و شمال تهران از طريق بزرگراه امام علي (ع) هستيم كه فاصله شمال و جنوب شهر را كاهش داده و درياچه شهداي خليج فارس، نه تنها اقشار مختلف شهروندان، بلكه گونه هاي مختلف پرندگان را نیز به سوي خود جلب نموده است.

10 سال پيش از بسياري از بزرگراه هاي تهران و بي آر تي خبري نبود

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه 10 سال پيش از بزرگراه هايي همچون شهيد زين الدين و شهيد خرازي، ادامه بزرگراه شهيد صياد شيرازي، انتهاي بزرگراه يادگار حضرت امام (ره) و توسعه بزرگراه آزادگان خبري نبود، اظهار كرد: امروز بزرگراه هاي تهران از 304 كيلومتر به 545 كيلومتر رسيده، ضمن اين كه براي نخستين بار 160 كيلومتر خطوط بي آر تي در تهران اجرا شده است.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه در شرايطي كه در بسياري از شهرهاي بزرگ كشور پس از سال ها حتي يك كيلومتر خط مترو هم اجرا نشده، تصريح كرد: اين در شرايطي است كه خطوط ريلي تهران ظرف مدت 10 سال از 89 كيلومتر طول با 41 ايستگاه، امروز به 170 كيلومتر طول با 104 ايستگاه رسيده و به عبارتي، طول خطوط مترو دو برابر و تعداد ايستگاه هاي مترو دو و نيم برابر شده است.

گفتني است آيين ورود 58 دستگاه واگن مترو با استعداد 8 رام قطار، 44 دستگاه اتوبوس برقي و 50 دستگاه اتوبوس تك كابين، صبح يك شنبه 28 شهريور در محل كارخانه واگن سازي برگزار مي شود و از ظهر يك شنبه واگن ها و اتوبوس هاي جديد وارد خطوط ريلي و اتوبوس تهران شده و حدود 300 هزار ظرفيت جديد را در ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت رقم مي زنند.