تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


سفیران ترافیک یار،مربيان ترافيكي دانش آموزان مي شوند
تاريخ خبر: چهارشنبه، 9 مهر 1393 ساعت: 13:42

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل وترافيك شهرداری منطقه 4 از اجراي طرح «سفیران ترافیک یار» براي نخستين بار در تهران خبر داد.

سيد محمد مهدي ميرزايي با بيان اين خبر ادامه داد: در بحث آموزش ترافيك و نهادينه كردن رفتارهاي صحيح ترافيكي باتوجه به آموزش پذيري بالاتر افراد در سنين پایین، برنامه هاي ويژه اي براي كودكان منطقه درنظر گرفته ايم كه در اين راستا سرفصل هاي آموزشي متنوعي براي مقاطع مختلف سني در دستور كار قرار گرفته است و اين آموزشها توسط مربيان مجرب در محل بوستان آموزش پليس و مدارس هدف به دانش آموزان ارائه می شود.

ميرزايي با اشاره به اينكه بوستان آموزش ترافيك به انواع تجهيزات و وسائل ترافيكي (پل عابر، تابلوهاي راهنمايي رانندگي، ايستگاه اتوبوس، زير گذر و روزگذر، ، چراغ راهنمايي رانندگي، مسيرهاي دوچرخه سواري و ... ) مجهز است، افزود: سايت آموزش ترافيك نيز در قالب اجراي بازيها و نرم افزارهاي ترافيكي به صورت غير مستقيم و بدون حضور در كلاس رسمي به آموزش كودكان مي پردازد.

وی در ادامه از اجرای طرح ترافیکی«سفیران ترافیک یار» برای اولین بار در شهر تهران خبر داد و گفت : سابق بر این طرح همگانی با عنوان «همیار پلیس» توسط نیروی انتظامی انجام می شد که تنها جنبه دستوری و القای قوانین ترافیکی را داشت، اما در طرح «سفیران ترافیک یار» فرهنگ‌سازی و آموزشهای ترافیکی، هدف اصلی و از رئوس اجرای طرح درنظرگرفته شده است.

میرزایی ادامه داد: در طرح «سفیران ترافیک یار» از طریق مراجعه به مدارس ، نسبت به شناسایی دانش آموزان مستعدی که قبلا در طرح همیاران پلیس موفق عمل کرده اند، اقدام نمودیم که این «سفیران ترافیک یار» به بوستان آموزش ترافیک پلیس معرفی می شوند و پس از گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی ترافیکی به عنوان مربیان ترافیک به ارائه آموزشهای لازم به گروه همسالان خود درمحل بوستان پلیس خواهند پرداخت.

معاون ترافیکی منطقه افزود: هم سن بودن مربی و نوآموز، از نکات موثر این طرح است، چرا که دانش آموزان با زبان کودکانه گروه همسالان بیشتر ارتباط برقرار می کنند و بحث آموزش و فرهنگساری ترافیکی که مهمترین محور اجرای این برنامه است از این طریق بيشترعملیاتی مي گردد.

وی در پایان یادآور شد: دانش آموزان شركت كننده در طرح پس از اتمام دوره های آموزشی در بوستان پلیس ، گواهینامه سفیران ترافیک یار دریافت خواهند کرد.