تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


توسعه فاز 1 بوستان نهج البلاغه
تاريخ خبر: يکشنبه، 7 شهريور 1395 ساعت: 13:42

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 2 در تشریح جزئیات توسعه فاز 1 بوستان نهج البلاغه گفت: بر اساس آخرین برآوردها پروژه تاکنون 92 درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر اقدامات مربوط به فضای سبز در دست اجرا است.

 

عزیزالله نظری با اشاره به وضعیت رود دره فرحزاد به عنوان یکی از فضاهای مهم و با ارزش منطقه 2 اظهار کرد: اين رود دره ساليان متمادي به دلايل مختلف تحت تصرف خودانگيخته و سازمان نيافته اقشار كم درآمد و حاشيه نشين شهر تهران قرار گرفته بوده است. متاسفانه به دليل استفاده نابجا و ناآگاهانه این افراد شرايط ناپايداری از لحاظ محيطي بر اين محدوده حكمفرما شد و چشم انداز مبهمي را فراروي اين منطقه قرارداده بود.

وی افزود: در همين راستا در سال 87 عمليات اجرايي فاز يك رود-دره فرحزاد ( فاز يك بوستان نهج البلاغه) در مساحتي به ميزان 300000 متر مربع حد فاصل خيابان ايوانك تا اتوبان همت آغاز گرديد و در سال  88 به بهره برداري رسید.

شهردار منطقه 2 با تاکید بر امکانات فاز 1 بوستان نهج البلاغه تصریح کرد: این فضا شامل فضاهاي سبز متنوع، مسير دوچرخه سواري، سرويس بهداشتي، مسجد، يادمان شهدا، بوفه ورستوران، آلاچيق، پل عابر پياده، سينماهاي شش بعدي، زمين بيلينو، آبنما، آبشار، پاركينگ، زمين بازي كودكان و مبلمان پاركي ، ايستگاه كرايه دوچرخه  و وسايل بدنسازی است.

نظری اجرای فاز 2 بوستان نهج البلاغه را از مهم ترین اقدامات عمرانی منطقه طی سال های اخیر معرفی کرد و گفت: در سال 1388 عملیات عمرانی در زمینی به مساحت 560000 متر مربع حد فاصل اتوبان همت تا اتوبان حكيم شروع و در ارديبهشت سال 1392 به بهره برداري رسيد.

وی با یادآوری آغاز عملیات عمرانی توسعه فاز 1 بوستان نهج البلاغه از سال 92 عنوان کرد: اجرای این پروژه از حد فاصل خيابان ايوانك تا بزرگراه نيايش به مساحت 150000 متر مربع تعریف شده است و شامل امكاناتی چون مسيرهاي پياده رو، مسير دوچرخه کرانه آب و سلامت، فروشگاه و زمين اسكيت، باغ هنر، آمفي تئاتر روباز، مسیرچوبی و ... می شود.

به گفته شهردار منطقه 2 عملیات عمرانی توسعه فاز 1 بوستان نهج البلاغه تا پل نریمان انجام شده و پروژه 92 درصد پیشرفت داشته است. در حال حاضر نیز اقدامات مربوط به فضای سبز در دست انجام است.

نظری با تاکید بر اینکه بخش های آماده شده به زودی به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: به منظور امتداد بوستان نهج البلاغه تا اتوبان نیایش لازم است معارضینی را که در قسمت شمالی محدوده قرار دارند تملک کنیم. لازم به ذکر است به محض تملک یک کیلومتر باقی مانده طرح توسعه فاز 1 به طور کامل صورت می گیرد.