تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آخرین وضعیت ترانزیت ایران با ترکیه
تاريخ خبر: سه شنبه، 12 مرداد 1395 ساعت: 11:45

خبرگزاری ایسنا: محمد جواد عطرچیان تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به برگزاری جلسات مثبتی که در طول ماه‌های گذشته میان ایران و دیگر کشورهای همسایه کریدور خلیج فارس به دریای سیاه شکل گرفته، مقدمات کار تا حد زیادی پیگیری شده است و انتظار داریم مراحل باقی‌مانده نیز در کوتاه‌مدت نهایی شود.

به گفته وی، پس از برگزاری جلسه اخیر نمایندگان کشورهای ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، یونان و بلغارستان که به نهایی شدن بخشی از مذاکرات میان این کشورها انجامید، بنا بر آن شده که پیگیری‌های لازم برای نوشتن سند ابتدایی این کریدور انجام شود و طبق پیش‌بینی‌ها تا قبل از به پایان رسیدن سال ۲۰۱۶ میلادی به امضای وزرای راه و شهرسازی و حمل‌ونقل این کشورها برسد.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری با بیان این‌که بحث اخذ روادید از رانندگان ایرانی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این مسیر پیگیری شده، تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر در آذربایجان و گرجستان نیازی به ارائه‌ی روادید از سوی رانندگان ایرانی وجود ندارد و در رابطه با دیگر کشورهای مقصد نیز امکان آن وجود دارد که مذاکراتی در این زمینه صورت گیرد.

عطرچیان همچنین درباره آخرین وضعیت ترانزیت زمینی با ترکیه، اظهار کرد: پس از چند ساعتی که مرز این کشور به دلیل مسائل سیاسی مسدود شد، دیگر مشکل خاصی به وجود نیامده و تردد راننده‌های ایرانی به شکل عادی در جریان است. ما انتظار داریم ترک‌ها امنیت رانندگان ایرانی را به شکل کامل برقرار کنند تا ترانزیت دو کشور مانند گذشته پیگیری شود.