تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


در کلیه طرح های مهندسی ترافیک ، توسعه حمل ونقل پایدار مدنظر است
تاريخ خبر: دوشنبه، 31 شهريور 1393 ساعت: 09:43

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز؛ رئیس اداره مهندسی ترافیک در خصوص رسیدگی به وضع خط کشی های افقی در سطح معابر شهر تهران گفت : با توجه به این که همه ساله با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس حجم سفرهای درون شهری تا 30 درصد افزایش می یابد، اداره کل مهندسی ترافیک و در راس آن معاونت حمل و نقل در راستای رفع خلاء ها و کمبود ها ، این کاستی ها و نواقص موجود را شناسایی کرده و آیین نامه و دستورالعمل هایی صادر کرده و "ارتقا ایمنی " ، "بهبود وضعیت عبور و مرور " و "روان سازی" واجرای بهینه طرح های ترافیکی را  را در دستور کار خود قرار داده است .

مهندس صفی ا... عبدی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : یکی از مواردی که امسال در جهت آماده سازی شهر برای مهرماه  مدنظر بود ، اجرای دستورالعملی برای ایمن سازی محدوده مدارس  و کار گاه های ساختمانی  و تجدید خط کشی و تعویض تابلوهای مستعمل بود که این طرح با هدف ارتقا بخشی به استانداردها و بالا بردن سطح کیفیت در دست انجام است  و دستورالعمل ها واستانداردهای لازم را این اداره کل تدوین و  جهت اجرا به دستگاه های اجرایی از جمله معاونت های ترافیکی مناطق ابلاغ می کند.

وی در ادامه افزود : با توجه به جلسات متعدد ستاد مهر این دستورالعمل ها به نحو مناسبی از طریق مناطق پی گیری و بر اجرای صحیح آنها نظارت می شود.

عبدی در خصوص این موضوع که طرح های مهندسی ترافیک تا چه اندازه با استانداردهای زیست محیطی هماهنگی دارد گفت : شهرداری تهران در اکثر پروژه های خود بر اساس مصوبات شورای شهر ملزم به رعایت پیوست های زیست محیطی و اجتماعی است و رعایت این موضوع جزء لاینفک پروژه های عمرانی وترافیکی  محسوب می شود .

وی در ادامه افزود: بنابر این "حوزه معاونت حمل و نقل" در جهت ابلاغ برنامه ها و سیاست ها و" اداره کل مهندسی "در جهت عملیاتی کردن طرح ها گام برداشته و از کارهای مهم معاونت حمل و نقل و اداره کل مهندسی ترافیک ، توسعه حمل و نقل پایدار بوده است . چنانچه حمل و نقل عمومی به سمت توسعه پایدار پیش برود ، توانسته ایم به الگوهای استاندارد زیست محیطی که در دنیا مطرح است نزدیک شویم .

عبدی در خصوص برنامه های این اداره کل که در راستای توسعه حمل و نقل  پایدار است گفت : " گسترش حمل و نقل عمومی از جمله توسعه و بهسازی خطوط BRT "، " اولویت دادن به ایمنی" و " گسترش طرح هایی برای تردد عابران پیاده " از جمله؛ مناسب سازی فضاهای شهری و توسعه دوچرخه سواری از جمله اقدامات در جهت توسعه حمل و نقل  پایدار و  الگوهای زیست محیطی  مناسب در شهر تهران است .

وی در خاتمه  افزود : در کلیه طرح های مهندسی ترافیک ، کاهش زمان سفر مدنظر قرار داشته و با ارتقا سطح کیفی سرویس معابر و تقاطع ها و کمک به روانی و سهولت ترافیک در شبکه معابر توانسته ایم در جهت کاهش آلایندگی زیست محیطی و ارتقا حمل و نقل عمومی گام برداریم .