تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


توسعه حمل و نقل عمومی از مهم ترین اولویت های مدیریت شهری است
تاريخ خبر: شنبه، 1 شهريور 1393 ساعت: 16:28

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از اجرای عملیات پرژوه خط 10 بی آر تی خبر داد.

پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به جابجایی روزانه 10میلیون نفر در سطح شهر تهران اظهار داشت: توسعه و حفظ حمل و نقل از جمله مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در جهت تسهیل در جابجایی شهروندان است و خط  10نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی با یادآوری این که مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری موظف به ایجاد 10خط اتوبوس تندرو در سطح شهر است،  افزود: با افتتاح سامانه تندرو اتوبان امام علی هم اکنون 9 خط در سطح شهر فعال بوده و عملیات اجرایی خط 10 نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که خط 10 به عنوان آخرین خط تندرو و به طول 9 کیلومتر از بلوار ارتش تا پایانه پارک‌وی تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: این پروژه در مرحله مطالعات و امکان سنجی است ضمن این که عدم جداسازی بزرگراه صدر در لاین پائین به عنوان مهمترین مشکل مطرح در اجرای پروزه است.

وی در پایان با اشاره به طول  9 کیلومتری پروژه خاطرنشان کرد:‌ احداث  18 ایستگاه و به کارگیری 40دستگاه اتوبوس در این خط پیش بینی شده است.