تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


لزوم توجه به آموزش و فرهنگ ترافیک در جامعه دانشجویی
تاريخ خبر: شنبه، 23 آذر 1392 ساعت: 09:50

به گزارش شهرداری نیوز ، سخنگوی هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه مسئولین به مباحث مربوط به فرهنگ ترافیک در کتب درسی و ضرورت آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان و دانشجویان اظهار داشت : چنانچه قوانین جوامع با آموزش مناسب همراه باشد به فرهنگ مبدل شده و در این صورت هیچ یک از افراد جامعه مخالف آن برخورد نخواهند کرد .

مهرداد لاهوتی بائوج افزود : مسلما کودکانی که از بدو ورود به مدرسه به یادگیری فرهنگ ترافیک می پردازند نکات ایمنی را چه در خیابان و چه در حین رانندگی بهتر رعایت خواهند کرد لذا چنین آموزش هایی در آینده آنها و سایر شهروندان نیز تاثیرگذار خواهد بود .

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه تا کنون عملکرد آموزش و پرورش در این حوزه رضایت بخش نبوده است عنوان کرد : هر چند تا کنون اقداماتی از سوی آموزش و پرورش صورت گرفته است و بعضا شاهد حضور دانش آموزانی در پارک ها برای کمک به کارگران شهرداری و پلیس یارانی  در خیابان ها هستیم اما انجام اینگونه اقدامات به نظر کافی نیست .

وی به تصادفات و سوانح رانندگی در کشور اشاره کرد و اذعان داشت : در سوانح مربوط به کودکان و دانش آموزان نه تنها رانندگان مقصرند بلکه دانش آموزان نیز به دلیل عدم یادگیری کافی مقصر بروز چنین حوادثی هستند لذا با آموزش فرهنگ ترافیک قطعا می توان شاهد کاهش تلفات در سوانح و حوادث باشیم .

سخنگوی هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهاد سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر گذراندن دو واحد درسی در دانشگاه ها تحت عنوان آموزش فرهنگ ترافیک بویژه برای دانشجویان غیر بومی تصریح کرد : چنین پیشنهادی بسیار منطقی است و حتی در دانشگاه ها نیز چنین آموزشی ضروری به نظر می رسد چراکه آنها متولیان آتی امور کشورند .

لاهوتی همچنین در خصوص توسعه وحمل و نقل غیر موتوری در کشور و لزوم حمایت دولت در این راستا اظهار داشت : متاسفانه خیابان های تهران از عرض کافی برخوردار نیستند و این امر موجب عدم ایمنی راه ها برای دوچرخه سواران خواهد شد لذا توسعه حمل و نقل غیر موتوری مستلزم تمهیدات جدی تری از سوی شهرداری تهران و دولت خواهد بود .

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در خاتمه این مطلب در راستای توسعه پیاده روی و دوچرخه سواری و نقش دولت در تحقق این امر افزود : به نظر می رسد با توجه به شیب تهران ، تردد دوچرخه های برقی نیز مناسب خواهد بود بنابراین برای تحقق این امر باید بسترسازی لازم صورت پذیرد و به این ترتیب میزان آلودگی هوا نیز کنترل خواهد شد ضمن اینکه میزان آلودگی کنونی هوای تهران مانع از توسعه حمل و نقل غیر موتوری در شهر خواهد شد لذا ابتدا باید مشکلاتی این چنینی رفع گردد تا شاهد توسعه حمل و نقل غیر موتوری باشیم .