تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


عدم حمایت از خودروهای داخلی به زیان صنعت خودرو سازی کشور خواهد بود
تاريخ خبر: سه شنبه، 25 خرداد 1395 ساعت: 09:23

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، یکی از نمایندگان مجلس دهم معتقد است در شرایط کنونی کشور و رکود کلی حاکم بر آن باید موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان هشداری جدی در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد تا بتوان به بهترین نحو ممکن کشور را در این مسیر سوق داد .

 

شهباز حسن پور با اشاره به لزوم توجه به تولید داخل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : هر گونه عدم حمایت های لازم از خودروهای داخلی قطعا به زیان صنعت خودرو سازی کشور خواهد بود .

وی همچنین عدم حمایت های به موقع از صنعت خودرو را از موانع پیشرفت این صنعت عنوان کرد و افزود : برای توسعه این صنعت و حمایت از اقتصاد داخلی باید موانع موجود در این صنعت برداشته شود و با حضور جدی تر بخش خصوصی شاهد تحول در این صنعت باشیم.

وی گفت :  انتظار می رود مجلس دهم همان گونه که پیش بینی می شود مجلسی هماهنگ و منسجم باشد و به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای ،به فعالیت بیشتر در جهت رفع مشکلات کشور بپردازد.

وی خاطر نشان کرد : امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به تولید ثروت در کشور نیاز دارد و این امر جزء با کار و تلاش بیشتر و منسجم تر محقق نمی شود.

وی با اشاره به تداوم رکود در بخش های اقتصادی و صنعتی به خصوص خودروسازی  اظهار داشت : قطعا ادامه این رکود به ضرر بخش های تولیدی و وصنعتی بوده و باعث خروج بخش زیادی از سرمایه گذاران  و نیروهای متخصص از حوزه خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات در مجلس نهم در ادامه خاطر نشان کرد : امید است در سال جاری شاهد رونق و پیشرفت هر چه بیشتر خودروسازی کشور باشیم  و با بهره مندی از ظرفیت بالای تولید در داخل ، بتوان بخش عظیمی از تولیدات خودروسازان را به صادرات اختصاص داد.

 حسن پور با اشاره به نقش موثر  مجلس دهم در حل و فصل  مسائل و مشکلات تولید تصریح کرد : انتظار می رود مجلس دهم در حل و فصل مسائل بسیاری که مانع تولید در کشور و رکود در صنعت خودرو شده نقش موثری را ایفا نماید در صورتی که اعتماد عمومی در حوزه خودروسازی جلب شود یقینا بخش مهمی از مسائل و  مشکلات راحت تر حل و فصل خواهد شد.

وی همچنین کیفیت را از مطالبات مهم امروز جامعه از خودروسازان ذکر کرد و اظهار داشت : انتظار می رود که  امروز خودروسازان در بحث خدمات پس از فروش و افزایش کیفیت رضایت مشتریان را کسب نموده و در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.