تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


100میلیارد تومان هزینه ساخت ایستگاه خواجه عبدالله انصاری
تاريخ خبر: سه شنبه، 18 خرداد 1395 ساعت: 08:08

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدير عامل شركت راه اهن شهري تهران و حومه تاكيد كرد: اگر دولت به وعده تامين ١٠٠٠ دستگاه واگن مترو عمل كند، مترو تهران با همين زير ساخت هاي فعلي روزانه ١٠ میلیون مسافر را جابه جا خواهد کرد.  

 

هابيل درويشي در حاشيه بهره برداري از ايستگاه خواجه عبدالله انصاري در خط ٣ متروي تهران با اشاره به اينكه اين ايستگاه در فضاي ١٥ هزار متر مربع زير بنا احداث شده است، گفت: ساخت اين ايستگاه بالغ بر ١٠٠ ميليارد تومان هزينه داشته است.
به گفته درويشي ١٤ دستگاه پله برقي در ايستگاه خواجه عبدالله انصاري تعبيه شده است .
وي تصريح كرد: با توجه به نام گذاري اين ايستگاه به نام خواجه عبدالله انصاري از مشاهیر قرن پنجم، از معماري ايراني اسلامي در اين خط استفاده شده است .
وي با اشاره به اينكه ٤ ايستگاه ديگر از خط ٣مترو باقيمانده است كه به زودي و تا پايان شهريور ماه تمامي ايستگاه ها در اين خط به بهره برداري خواهد رسيد، تصريح كرد: سرفاصله حركت قطار در خط ٣ مترو به ١٥ دقيقه رسيده است .
مديرعامل شركت راه اهن شهري تهران و حومه تاكيد كرد: پيش بيني مي شود روزانه ٣٠ هزار نفر جابه جايي مسافر از اين ايستگاه داشته باشيم.
درويشي به پيشينه مترو تهران اشاره كرد و گفت: به بركت انقلاب اسلامي ساخت مترو اغاز شد بطوريكه تا سال ٨٤ تنها ٧٩ كيلومتر مترو شامل ٤٥ كيلومتر مترو كرج و ٣٥ كيلومتر مترو تهران با حدود ٣٧ ايستكاه داشتیم كه طي ١٠ سال اخير تعداد ايستگاه ها به ١٠٢ و ٣٢٠ واگن سال ٨٤ به ١١٥٩ واگن و ٦٠٠ هزار مسافر سال ٨٤ به روزانه ٣.٥ ميليون مسافر امروز رسيده است .
وي با بيان اينكه اتفاق ويژه تري در راه است، گفت: اميدوارم وعده اي كه داده ایم يعني احداث ١٠٠ كيلومتر مترو خط ٦،٧ و خط حرم امام خميني(ره) طي سال جاري و سال اينده محقق شود، بطوريكه خط فرودگاه امام و بخشي از خط ٧ طي سال جاري و خط ٦ مترو از شهر ري تا كن در سال ٩٦ به بهره برداري خواهد رسيد

وي تاكيد كرد: با بهره برداري از خطوط در دست احداث به جابه جايي روزانه٧ ميليون سفر خواهيم رسيد. امروز كار مترو ديدني است اما چون زير زمين هست ديده نمي شود، امروز ٢٠ هزار نفر بصورت شبانه روزي در بخش ساخت مترو فعاليت مي كنند . همه كارها اعم از مطالعه ، طراحي و ساخت به دست توانمند ايرانيان انجام مي شود.
وي از تمامي كارگران و مهندسان مترو تشكر كرد و گفت: تلاش مي كنيم تا اواسط سال ٩٦ پرونده خطوط در دست ساخت متروي تهران را به اتمام برسانيم ، اما غصه شهردار بعدي را هم داریم كه چه كار ديگري در این حوزه مي خواهد انجام دهد! حتماً خط ديگري به خطوط مترو اضافه مي كند.