تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


حضور مشاوران مذهبی درعوارضی تهران قم و ارائه مشاوره به مسافران نوروزی
تاريخ خبر: چهارشنبه، 19 اسفند 1394 ساعت: 13:50

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 از حضور مشاوران مذهبی در عوارضی تهران قم طی ایام عید خبر داد.

حجت الاسلام رسول جوادی گفت: به منظور پاسخ به سؤالات دینی و شرعی مسافران ، مشاوران مذهبی در کنار ایستگاه اطلاع رسانی عوارضی تهران - قم در طول ایام نوروز  حضور مستمر خواهند داشت.

همچنین این مشاوران به مدت 3 روز(11،12 و 13 فروردین 95)  در جشن بهاران بوستان ولایت به مسافران و شهروندان مشاوره مذهبی می دهند.

به گفته جوادی در این جشن غرفه های آموزش شهروندی نیز جهت ارائه آموزشهای مختلف با محوریت آسمان آبی زمین پاک همراه با توزیع بروشور و برگزاری مسابقه نقاشی ویژه شهروندان تهرانی و مسافران برپا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه قرار گرفتن در سال جدید کلاسهای آموزشی خانه تکانی ایمن و آشنایی با خطرات چهارشنبه آخر سال در سرای محلات و مدارس و مساجد برگزار می شود. همچنین دوره هایی به منظور آشنایی شهروندان با مباحث محیط زیست شهری و کاشت گل و گیاه با همکاری مرکز تحقیقات، آموزش و مشاروه فضای سبز منطقه در حال برگزاری است.

 جوادی خاطرنشان کرد: در آستانه نوروز 95 آموزش های کمپین آسمان آبی زمین پاک با جدیت بیشتری صورت می گیرد چراکه این بحث در رعایت قوانین خط سفید، کاهش ترافیک و تعدیل هوای شهر تهران در ایام نوروز مؤثر خواهد بود. ضمن اینکه بحث تفکیک پسماندها و کاهش تولید پسماند با توجه به افزایش میهمانان در طول ایام عید در آموزشهای شهروندی لحاظ شده است.

معاون شهردار منطقه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری، 9 هزار و 250 برنامه آموزشی با محوریت کمپین آسمان آبی زمین پاک در مدارس، سراهای محلات و مساجد سطح منطقه برگزار شده است که نزدیک به 80 درصد شهروندان منطقه از آنها بهره مند شده اند.