تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


استقبال مردم از برنامه های آموزشی شهرداری منطقه 19
تاريخ خبر: يکشنبه، 29 تير 1393 ساعت: 10:49

به گزارش گروه مناطق 22گانه شهرداری نیوز،معاون شهری وفضای سبز منطقه 19 از برگزاری دوره های آموزشی گیاهان قرآنی در مساجد و اماکن مذهبی منطقه خبر داد.

مسعود سلیمی با اشاره به استقبال شهروندان منطقه از این دوره ها گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده از اول ماه مبارك رمضان تاكنون آموزش گياهان قرآني در 25مسجد منطقه و 16حسينيه انجام شده است و تا پايان ماه مبارك رمضان نیز در ساير مساجد، حسينيه ها ، دارالقرآن ها و سراهاي محلات و پايگاه هاي بهداشت اجرا مي شود.

به گفته وی بهره مندان پس از آموزش ضمن دريافت هدايايي از قبيل گلدان آپارتماني، هفته نامه آموزشي، بروشور، گردونه و نيز تقويم آموزشي مي توانند از مشاوره گياه پزشكي به صورت حضوري و تلفني نيز استفاده كنند.

وی افزود: طرح آموزش به نوروزه داران و برپايي سفره افطار در مسجد سيد الشهدا در شب ميلاد امام حسن مجتبي (ع) به همراه اهدای گل و برگزاري كلاس هاي آموزشي مختلف در زمينه خوراكي ها و نوشيدني هاي افطار، كنسرو ،خشكبار و زعفران از برنامه هاي آموزشي مرکز مشاوره و آموزش گل و گیاه منطقه در ایام ماه مبارک بوده است.

سلیمی در ادامه به گسترش مراکز آموزش گل وگیاه اشاره کرد و افزود: در پاسخ به استقبال و درخواست شهروندان مرکز دیگری در ناحیه یک این منطقه طی سال جاری احداث خواهد شد.

وی انجام طرح های تحقیقاتی را از دیگر فعالیتهای مرکز آموزش و گل و گیاه منطقه دانست و گفت: تاکنون چند طرح تحقيقاتي پژوهشي توسط این مرکز ارائه شده كه از جمله آن طرح مبارزه بيولوژيك با آفت كليدي سوسك برگخوار نارون ، شناسايي و كاشت گونه هاي گياهي اثر گذار در كاهش آلودگي هوا و مقاوم به شرايط آب و هواي تهران و شناسايي محيط هاي مناسب براي پرورش گياهان آپارتماني است که پس از نيل به نتيجه در شكل وسيع تر اجرا خواهد شد