تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


پیگیری اقدامات فرهنگی مورد تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در موضوع فرهنگ ترافیک
تاريخ خبر: شنبه، 28 دی 1392 ساعت: 12:24

 به گزارش شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص دیدار هفته گذشته شهردار تهران، اعضای شورای شهر و مسئولان شهری تهران با مقام معظم رهبری (مد­­ ظله­العالی) گفت:  امیدواریم مدیریت شهری با همت افزون تر و انجام کار بهتر و خدمت بیشتر، تجربه خوبی را از خود در پایتخت ایران اسلامی بر جای گذاشته و به یادگار بگذارد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: بر اساس توصیه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای تعامل با دولت انجام خواهد داد و بدون تردید دولت حداکثر همکاری را با مدیریت شهری جهت خدمت به شهروندان به عمل خواهد آورد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص طراحی و ساخت معماری و نمای تهران بر اساس سبک اسلامی اظهار کرد: در این ارتباط مبلمان و منظر شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به این منظور سعی شده نسبت به تحقق فرمایش معظم له در شاخص¬های حمل و نقلی از جمله ایستگاه ها و پایانه های حمل و نقل عمومی و سایر فضاهای ترافیکی اقدام کنیم.

معاون شهردار تهران با بیان این که به عنوان نمونه می توان ایستگاه هایی که در خط 8 اتوبوس های تندرو با تأسی از سبک معماری اسلامی ساخته شده و به تصاویر شهدا مزین گردیده را نام برد، تصریح کرد: امروزه زندگی در کلان شهری همچون تهران با انبوه جمعیت، وسایل نقلیه و ترددهای روزانه، الزامات و اقتضائات خاص خود را دارد که سعی شده به این نکات در حوزه ترافیک توجه شود.

وی با اشاره به این که فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص اهمیت اقدامات فرهنگی همراه با محتوای خوب و تأثیر آن بر اصلاح فرهنگ جامعه، اضافه کرد: فرمایشات ایشان ناظر بر موضوعات مختلف فرهنگ شهری از جمله فرهنگ ترافیک است، چنان چه معظم له سال گذشته در موضوعات مربوط به سبک زندگی نیز بر عدم رعایت انضباط لازم در رانندگی تأکید فرمودند.

مهندس تشکری هاشمی با بیا این که در حوزه ترافیک همان قدر که به مسائل سخت افزاری اهمیت می دهیم، مسائل نرم افزاری نیز برایمان از اهمیت برخوردار است، گفت: سعی خواهیم کرد تا با استفاده از محتوای قوی و صحیح فرهنگی درآموزه های ترافیکی در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) گام های بلندتری بر داریم.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مدیریت جهادی شهردار محترم تهران و حمایت شورای اسلامی شهر تهران کارها را پیش می بریم، خاطرنشان کرد: بدون تردید امکان خدمت گزاری جهادگونه مورد تأکید رهبری عظیم الشأن به شهروندان، فرصت مغتنمی است که مدیریت شهری با تمام توان از آن استفاده خواهد کرد.