تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


کاهش تولید 18کالای صنعتی
تاريخ خبر: يکشنبه، 22 تير 1393 ساعت: 11:12

ایسنا: وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجموع آمار تولید 40 قلم کالای صنعتی و معدنی را اعلام کرد که در این بین تولید 18 قلم در سال گذشته با افت مواجه شده است.

براین اساس تولید محصولات فولادی، کاتد مس، سیمان، انواع سواری+ون+دودیفرانسیل، وانت، اتوبوس و مینی بوس، کامیون کشنده، روغن نباتی، کارتن، LAB، DMT، دوده، پتروشیمی، الیاف اکریلیک، ماشین لباسشویی، کولر آبی، الکتروموتور و ال سی دی+ال ای دی در سال گذشته با کاهش مواجه شد.

 در بین اقلام فوق بیشترین میزان کاهش به ترتیب مربوط به کامیون کشنده به میزان 56.8 درصد، اتوبوس و مینی بوس به میزان 52.3 درصد، الیاف اکریلیک به میزان 32.2 درصد و DMT به میزان 27.1 درصد بوده است.

از سوی دیگر بیشترین میزان رشد تولید اقلام صنعتی و معدنی در سال 1392 نیز متعلق به پودر شوینده به میزان 18.1 درصد، سموم دفع آفات نباتی به میزان 14.6 درصد و چرم به میزان 14.2 درصد بوده است.

همچنین تولید اقلام فولاد خام، آلومینیوم، شمش آلومینیوم، آلومینا، سنگ آهن، کنسانتره زغال سنگ، ریخته گری (چدن و فولاد)، دارو، لاستیک خودرو، کاغذ، نئوپان، فیبر، روغن موتور و صنعتی تصفیه اول، الیاف تاپس پلی استر، نخ پلی استر، نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی، فرش ماشینی، انواع پایپوش و یخچال و فریزر در سال گذشته با رشد مواجه شد.

جالب اینجاست که با گذشته بیش از سه ماه از ابتدای سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار دوازده ماهه سال قبل را همچنان جزو آمار مقدماتی خود اعلام کرده که با این حساب احتمال تغییر در برخی از اعداد مربوط به تولید کالاها وجود دارد.