تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


واکنش کامرون به احکام اعدام درمصر
تاريخ خبر: يکشنبه، 1 تير 1393 ساعت: 08:33

تسنیم: نخست وزیر انگلیس ضمن ابراز نگرانی "شدید" از احکام اعدام در مصر اعلام کرد که چنین احکامی حیثیت دستگاه قضایی این کشور را زیر سوال می برد.

به گزارش اسکای نیوز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس با اشاره به صدرور احکام اعدام علیه رهبران اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که این مساله به وجهه دستگاه قضایی مصر آسیب وارد می کند.

دادگاه کیفری عالی مصر روز شنبه حکم اعدام مرشد گروه اخوان المسلمین این کشور را صادر کرد.

دادگاه کیفری عالی مصر روز شنبه حکم اعدام 197 نفر از اعضا و طرفداران گروه اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع مرشد این گروه را در خصوص حادثه "العداوه" استان منیا در مصر صادر کرد.

این در حالی است که دومین حکم اعدام "محمد بدیع" مرشد "اخوان المسلمین" مصر به اتهام خشونت در ماه ژوئیه سال 2013 میلادی در قاهره که 10 کشته به جای گذاشت، روز جمعه صادر شد.

علاوه بر محمد بدیع حکم اعدام برای 13 نفر دیگر از هواداران یا رهبران "اخوان المسلمین" مانند "محمد البلتاجی"، "عصام العریان"، "صفوت الحجازی" و "عاصم عبدالماجد" صادر شده است.

محمد بدیع در آوریل سال جاری همراه با حدود 700 نفر از اعضا و حامیان اخوان المسلمین به اتهام تحریک به اقدامات خشونت آمیز در شهر "قلیوب" در دلتای نیل که 2 کشته به جا گذاشت، به اعدام محکوم شد.

وی به دلیل 40 اتهام دیگر محاکمه خواهد شد که هر کدام محکومیتی به اندازه اعدام دارند.

از ژوئیه 2013 میلادی تاکنون، حکم اعدام صدها تن از هواداران اخوان المسلمین در محاکمه های گروهی صادر شده و جامعه جهانی این احکام را محکوم کرده است.

مصر از زمان عزل محمد مرسی رئیس جمهور این کشور توسط ارتش و پیگرد رهبران و فعالان اخوان المسلمین شاهد ناآرامی است.

حکومت مصر، اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی دانسته و فعالیتش را ممنوع اعلام کرده است. محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر عضو اخوان المسلمین است.

حکم اعدام در مصر تنها پس از تایید مفتی اعظم این کشور اجرا می شود و نظر مفتی مشورتی است. پرونده تمامی اعدامی ها تاکنون به مفتی اعظم مصر ارجاع داده شده است.