تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تکمیل پل جهتی شرق جاده قدیم تهران - کرج به غرب جاده مخصوص
تاريخ خبر: سه شنبه، 27 خرداد 1393 ساعت: 13:31

 

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،پل جهتی شرق جاده قدیم تهران - کرج به غرب جاده مخصوص تهران- کرج (به سمت کرج) که با 827 متر طول طولانی ترین پل تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 به شمار می رود، تکمیل شد. 

مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام این خبر افزود: تنها اقدام باقی مانده در پل جهتی شرق جاده قدیم تهران- کرج به غرب جاده مخصوص تهران- کرج، تکمیل اقدامات مربوط به تامین روشنایی آن است. 

مهندس محمدحسن وساق با بیان آنکه با بهره برداری از این پل جهتی، بخش عمده ای از تردد های اضافی در محدوده سه راه کاروانسراسنگی حذف خواهد شد، افزود: این گشایش ترافیکی به ویژه در شرایط فعلی که هنوز بخش های عمده ای از تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 زیر بار ترافیک نرفته است، تاثیر بسزایی بر افزایش نظم ترافیکی و کاهش مشکلات شهروندان خواهد داشت. 

وی در ادامه با اشاره به آنکه حدود 35 قطعه از سگمنت های تشکیل دهنده پل جهتی بزرگراه شهید حکیم به جاده مخصوص تهران- کرج نصب نشده است، گفت: طی روزهای اخیر متعاقب ساماندهی وضعیت ترافیک و گشایش بخش عمده ای از مسیر محورهای تراز صفر پروژه، امکان احداث یکی از پایه های باقی مانده پل مذکور فراهم شد و مجریان پروژه به سرعت عملیات حفاری شمع های موردنیاز برای ساخت این پایه را آغاز کردند. 

به گفته مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با تکمیل پایه مذکور که پایه نهم پل جهتی بزرگراه شهید حکیم به جاده مخصوص تهران- کرج به شمار می رود، حداقل 30 قطعه دیگر از قطعات بتنی باقی مانده، امکان نصب پیدا خواهند کرد. تنها پایه باقی مانده از این پل جهتی که تکمیل عملیات نصب قطعات بتنی تشکیل دهنده عرشه منوط به احداث آن می باشد، گرفتار معارضات ملکی است. 

گفتنی است در پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی 1 ارتباط ادامه بزرگراه شهید حکیم با جاده قدیم تهران- کرج و احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه حکیم با جاده مخصوص تهران- کرج با گردش های لازم، از طریق احداث 4 پل اصلی و 7 رمپ جهتی برقرار می شود. پیشرفت عملیات اجرایی در این طرح تاثیرگذار عمرانی از مرز 85 درصد فراتر رفته است.