تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


حمایت مجلس از توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی
تاريخ خبر: سه شنبه، 27 خرداد 1393 ساعت: 13:20

 

به گزارش گروه پارلمان شهرداری نیوز،  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت مجلس ار برنامه های زیست محیطی شهرداری تهران گفت: ارائه برنامه ای در6 ماده از جانب وزیر نفت به مجلس از مهمترین برنامه ها در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت است. به طور کلی مجلس با برنامه ها و سیاست گذاریها در زمینه ایجاد محیط زیست سالم همواره موافق بوده و از آن حمایت می کند.

جلیل جعفری در ادامه گفتگو با خبرنگار  پارلمانی شهرداری نیوز، در خصوص کمک مجلس به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت : این برنامه ها بارویکردهای محیط زیست سالم بوده و مجلس از هر کمکی که بتواند به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ( مترو – خودروهای برقی و اتوبوس برقی ) انجام دهد ، کوتاهی نخواهد کرد.

وی در ادامه در خصوص بهینه سازی مصرف سوخت گفت: وزیر نفت برنامه های خود را در شش ماده به مجلس ارائه داده که مهمترین آن در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت است ، ما همواره مدافع طرحهایی هستیم که در راستای بهینه سازی مصرف سوخت باشد.

جعفری در ادامه تصریح کرد : شرکتهایی که درصدد تولید خودرو های برقی می باشند قطعا" نمایندگان مجلس مدافع آنها بوده و قطعا" حمایت های  لازم را از آن ها خواهد داشت .

وی در ادامه افزود : مجلس باید از تولید  کنندگان خودرو های کوچک و کم مصرف حمایت های لازم را به عمل آورد. با توجه به اینکه در همه جای دنیا خودرو های کم مصرف و کوچک هستند که برای تردد داخل شهری مورد استفاده قرار می گیرند.

جعفری در خاتمه خاطر نشان کرد : در همه جای دنیا فرهنگ استفاده از خودرو های کوچک جا افتاده است و مردم از خودرو های بزرگ فقط در مسافرتهای خارج از شهر استفاده می کنند که این امر باید در کشور ما نیز فرهنگ سازی و اجرا شود.