تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تجلیل از راننده تاکسی‌هایی با ویژگی‌ خاص
تاريخ خبر: دوشنبه، 26 خرداد 1393 ساعت: 11:47

 به گزارش گروه حمل ونقل عمومی شهرداری نیوز،رانندگانی از مناطق 22 گانه شهرداری تهران در یک شب زیبا دور هم جمع شدند و هر کدام برای خودشان داستانی شنیدنی داشتند. یکی علی‌رغم حضور در کسوت رانندگی، تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده بود و حالا دانشجوی مقطع دکتری بود! یکی‌شان قهرمان بین‌المللی رشته کیک بوکسینگ بود و دیگری قهرمانی از دورانی نه چندان دور؛ دوران دفاع مقدس. کسی که 51 ماه را در بند اسارت بعثی‌ها گذرانده و امروز، برای گذران زندگی خود، رانندگی می‌کند. ادعایی هم نداشت و وقتی روی سن آمد به احترام پدر شهیدی که او هم رانندگی می‌کرد و با عکس 3 شهید روی سن آمده بود، سکوت کرد و هیچ نگفت. یک راننده «روحانی» هم در میان میهمانان ویژه حضور داشت و دیگری هم کسی بود که در جمع 5 هزار نفری رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر، تنها راننده زنِ این شرکت بود و با یک نیسان کار می‌کرد. 

 

در این مراسم که با نام «سفیران خدمت» برگزار شد احمد مسجد جامعی - رییس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری حضور داشتند و 1800 نفر از رانندگان شرکت خودرو سرویس شهرداری تهران و خانوادهایشان نیز مهمان بودند. 

مسجد جامعی با تقدیر از مدیرعامل شرکت خودرو سرویس شهر و دست اندرکاران برگزاری این مراسم، گردهمایی بزرگ خانواده رانندگان زحمتکش شهرداری تهران را اقدامی ارزنده خواند و گفت: رانندگان از اقشار زحمتکش جامعه ما هستند. شغل رانندگی جایگاه مهمی برای ارتباط مستقیم با مردم است و این ارتباط مستقیم و بلاواسطه، بسیار ارزشمند و مهم است. 

رییس شورای شهر گفت: افراد شاخص و مهم زیادی را می‌شناسم که کارشان رانندگی است. نویسنده مطرحی می‌گفت رانندگی می‌کنم چون از ارتباط رودررو و مستقیم با مردم، چیزهای زیادی به دست می‌آورم. 

حبیب کاشانی - عضو شورای شهر تهران هم در سخنانی از همت رانندگان شاخص شرکت خودرو سرویس شهر تجلیل کرد و تلاش آنها و کسب موفقیت‌ در عرصه‌های مختلف تحصیلی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را ستود. 

کاشانی گفت:رانندگان در واقع سفیران فرهنگی و اخلاقی هستند که در عرصه‌ای سخت، به دنبال کسب روزی حلال هستند. آنها معلمانی هستند بی گچ و تخته که به ما درس می‌دهند. ما باید امروز به احترام پدر شهید و یا جانباز و آزاده‌ای که برای کسب روزی حلال، شغل رانندگی را انتخاب کرده، تمام قد بایستیم و ادای احترام کنیم. و درس بگیریم از یک روحانی و یا راننده‌ای که در کنار کار سخت رانندگی، تا مقطع دکتری تحصیل می‌کند و مردانه هم به کار و فعالیت در این حرفه می‌پردازد. 

در این مراسم همچنین ابوذر مختاری - مدیرعامل شرکت خودرو سرویس شهر در سخنانی با اشاره به زحمات و کار طاقت فرسای رانندگان گفت: از اساسی‌ترین حقوق خانواده که بر گردن سرپرست خانوار است، کسب روزی حلال است و من امروز می‌توانم شهادت بدهم رزق و روزی همکاران راننده من، از حلال‌ترین روزی‌هایی است که خداوند مقرر کرده است. 

در این مراسم از غلامحسین صالح کندری، پدر شهید و راننده بازنشسته شرکت، رضا یار احمدی، راننده ایثارگر با 51 ماه آزادگی و 45 درصد جانبازی، سهراب کبیر، راننده روحانی شرکت، علی محمدی خانقاه بر، راننده فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و پذیرفته شده در مقطع دکتری، سکینه پور قلی، تنها راننده زن شرکت، حمید فتاحی پژو، دارنده مقام‌های بین‌المللی در رشته کیک بوکسینگ و 25 راننده نمونه شاغل در مناطق 22 گانه شهرداری تهران تقدیر شد.