تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آموزش تفکیک پسماند به 67هزار خانوار غرب تهران
تاريخ خبر: پنجشنبه، 26 آذر 1394 ساعت: 08:58

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،نشست هم اندیشی بهینه سازی تفکیک زباله از مبدأ با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند  شهرداری تهران، ومدیران منطقه 5 برگزار شد.

سیدمحسن اسدی ، شهردار منطقه 5 در این نشست با اشاره براهمیت آموزش و ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند از مبدأ گفت: با رشد شهرنشینی معضلات زیست محیطی یکی از مباحث قابل اهمیت است که با توجه به دغدغه مدیریت شهری دراین زمینه می‌بایست نسبت به آموزش و ترغیب شهروندان به مشارکت در حفظ محیط زیست گام برداشت.

وی تصریح کرد: تفکیک پسماند، تفکیک از مبدأ همچنین اصلاح الگوی مصرف ازجمله برنامه‌های مورد توجه است و نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی در امر آموزش و فرهنگ سازی و تغییر الگوی مصرف شهروندان بسیار برجسته و مهم است.

اسدی با اشاره به هزینه‌های دفع زباله در شهر تهران تاکید کرد: تفکیک از مبدا زباله‌ها نقش چشمگیری در کاهش این هزینه ها دارد و در همین راستا نیاز است تا با اجرای برنامه‌های آموزشی لازم در مسیر فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی شهروندان حرکت کنیم.

وی افزود: در این راستا طرح آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند از مبدأ بامراجعه آموزشگران به درب منازل و مراکز آموزشی در حال اجرا است.

 اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: تقلیل پسماند، تفکیک از مبدا وهمچنین اصلاح الگوی مصرف از جمله برنامه های مورد توجه است که در همین راستا، نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی  نیز در امر آموزش و فرهنگ سازی بسیار برجسته و مهم است که خوشبختانه در حوزه آموزش وفعالیت های فرهنگی  اقدامات جدی صورت گرفته است.

وی از آموزش 67 هزار خانوار درسطح منطقه 5 خبرداد و گفت: به دنبال افزایش مشارکت شهروندان در طرح تفکیک پسماند میزان بازگشت زباله های تولیدی به چرخه بازیافت به 19درصد افزایش یافت.