تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


غذایی برای افزایش هوش
تاريخ خبر: سه شنبه، 17 آذر 1394 ساعت: 08:41
باشگاه خبرنگاران: دکتر بسکی متخصص تغذیه  با اشاره به صبحانه مقوی و سالم اظهار داشت: صبحانه مقوی و سالم اصلی‌ترین وعده غذایی به شمار می‌آید زیرا این وعده سبب افزایش هوش، کنترل وزن و تقویت پردازش مغز می‌شود و نشاط و شادابی افراد را برای فعالیت‌های مختلف فکری و بدنی در طول روز افزایش می‌دهد و این صبحانه باید حاوی موادی چون پروتئین، غلات، میوه‌ها و سبزیجات باشد.

وی بیان کرد: برای صبحانه کامل باید از نوشیدنی‌هایی شامل شیر، آب میوه و دمنوش استفاده کرد و در کنار این ها باید از کره بادام‌زمینی که مملو از پروتئین و کلسیم است برای سنین بالای 60 سال بسیار مفید و سودمند است.

این متخصص تغذیه افزود: بهتر است برای داشتن صبحانه سالم و مقوی زرده تخم مرغ فراموش نشود، زیرا این ماده غذایی، کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و در حدود 70 کالری انرژی بیشتر ندارد و زرده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین لوتئین است.

بسکی ابزار داشت: از موادی همچون حلیم، حلوا ارده، املت با روغن حیوانی، خرما و شیر عسل می‌توان برای یک وعده صبحانه کامل استفاده کرد زیرا این مواد سبب تقویت حافظه و قوای بدنی برای فعالیت در طول روز می‌شود.

وی ادامه داد: در صبحانه برای کسب انرژی خوب بهتر است از نان غلات و سبوسدار استفاده شود زیرا سبوس موجود در آن سرشار از کلسیم و ویتامین‌های مختلف بوده که برای پردازش مغز و کاهش ریزش مو بسیار مفید و مؤثر است.

بسکی اضافه کرد: در خوردن صبحانه نباید از لبنیات که غنی از پتاسیم و کلسیم است غفلت ورزید و خوردن شیر را جزو برنامه روزانه خود قرار باید داد.

وی با بیان این که از خوردن میوه در صبحانه نباید غافل شد، تصریح کرد: میوه‌هایی چون توت فرنگی، طالبی، موز و بلوبری که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها است باید در وعده صبحانه گنجاند زیرا این مواد هم انرژی‌زا بوده و هم خاصیت ضد سرطانی دارد.

بسکی در پایان یادآور شد: برای داشتن روزی بانشاط  قبل از خوردن یک صبحانه مقوی باید یک نرمش سبک در منزل یا هوای آزاد انجام داد تا بدن آمادگی کامل جهت کارهای روزمره داشته باشد.