تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


شرایط استفاده معلولین از اتوبوس فراهم می شود
تاريخ خبر: دوشنبه، 25 آبان 1394 ساعت: 11:33

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: با افزایش کمی اتوبوس ها و مناسب سازی و بالا بردن سطح ایمنی، شرایط استفاده معلولین در داخل اتوبوس فراهم می شود.

پیمان سنندجی با بیان این که ایجاد سامانه معلولین و سالمندان مربوط به افزایش کمی و شرایط داخل اتوبوس مربوط می شود، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا تعداد اتوبوس های شهر افزایش یابد و شرایط برای تردد معلولین و سالمندان در داخل اتوبوس مهیا شود تا تمام شهروندان بتوانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی به اعلام ایستگاه ها جهت آمادگی برای تردد معلولین و سالمندان در داخل اتوبوس ها اشاره و تصریح کرد: تا پایان امسال به مدیریت ایستگاه ها چگونگی استفاده معلولین و سالمندان از اتوبوس ها اعلام می شود و البته تلاش داریم، برای تردد نابینایان در داخل اتوبوس ها شرایط را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در ادامه تاکید کرد: برای رفع نسبی معضل حمل و نقل معلولین و سالمندان در سطح شهرها، فراهم آوردن شرایط اتوبوس به لحاظ ارزان بودن خدمات در مسیرهای عمومی از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

سنندجی افزود: باید مناسب سازی و ایمنی در وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد معلولین و سالمندان در نظر گرفته شود و به همین منظور شرکت واحد اتوبوسرانی در تلاش است تا محل استقرار معلولین در داخل اتوبوس ها و همینطور استفاده از صندلی مخصوص برای نابینایان و معلولین و سالمندانی که با عصا، واکرو غیره رفت و آمد می کنند،مهیا شود.