تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


اختصاص تسهیلات بلاعوض جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور
تاريخ خبر: دوشنبه، 18 آبان 1394 ساعت: 10:48

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور با اشاره به فرسودگی 80 درصدی ناوگان مینی بوسرانی کشور بر لزوم ارائه تسهیلات بلاعوض جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی تاکید کرد و گفت : در صورت ادامه این وضعیت روز به روز تعداد مینی بوس های فرسوده در کشور افزایش خواهد یافت.

غلامرضا غضنفری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوزبا توجه به عدم تاثیر مثبت طرح معادل سازی در سرعت بخشی نوسازی مینی بوس های فرسوده در کشور ، اظهار داشت : طرح معادل سازی که دولت در نظر گرفته است نه تنها در این مدت موجب تسریع در روند نوسازی ناوگان مینی بوسرانی نشده بلکه همچنان معضل نوسازی برای دارندگان مینی بوس های فرسوده وجود دارد.

وی تصریح کرد : متاسفانه مدتی است بسیاری از دارندگان مینی بوس های فرسوده بلاتکلیف شدند چرا که دیگر مراکز اسقاط و وارد کنندگان نیز خودروهای اسقاطی آنها را خریداری نمی کنند.

وی با توجه به اعلام دولت مبنی بر اسقاط بیش از 2 هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در کشور خاطر نشان کرد : با وجود اعلام دولت تاکنون هیچ کدام از مینی بوس های برون شهری موفق به دریافت خودرو جایگزین نشده و صرفا درصدی از مینی بوس های درون شهری موفق به دریافت مینی بوس جایگزین شدند.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور با اشاره به مشکل قیمت خودرو به عنوان مساله ای مهم برای دارندگان مینی بوس های فرسوده اظهار داشت : البته سازمان راهداری به منظور نوسازی مینی بوس های فرسوده تا حدود 70 درصد قیمت خودرو را تسهیلاتی را با بهره 6 درصد به دارندگان خودروهای فرسوده ارائه می کند.

غضنفری گفت : هم اکنون مینی بوس های موجود در قیمت بالایی دارد و در بازار  کمتر از 110 هزار تومان نیست به طوری که این مساله ، مشکلاتی را برای دارندگان مینی بوس های فرسوده جهت خروج و نوسازی بوجود آورده است.

وی مشکل تامین خودرو جایگزین را همچنان مشکلی برای جریان نوسازی دانست و گفت : با اسقاط مینی بوس های فرسوده نیز ، همچنان خودروی جایگزین نیز مشکلی برای نوستزی در این بخش است چرا که حداکثر خودرو تامین شده از تولیدات داخلی در سال کمتر از 1000 دستگاه است بنابراین باید برای تامین نیاز در این بخش از خودروهای وارداتی استفاده شود که با توجه به هزینه بالای این خودروها قطعا مشکلاتی را برای رانندگان بوجود خواهد آورد.