تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


الکترونیکی شدن صدور «پروانه ساختمانی» در روستاهای حریم تهران
تاريخ خبر: پنجشنبه، 16 شهريور 1402 ساعت: 09:43
به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، فرماندار تهران از الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی در روستاهای حریم تهران در آینده نزدیک با هدف ایجاد شفافیت در فرآیند قانونی صدور مجوزات و پروانه‌های ساخت و ساز روستایی و نظارت بیشتر بر عملکرد دهیاریها خبر داد.
 
احمد قیومی در تشریح الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی در روستاهای حریم تهران گفت: موضوع الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه در روستاها در قالب یک سامانه یکپارچه با قابلیت رصد و نظارت تمام وقت به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی به صورت تمام وقت اجرایی خواهد شد. اجرای این طرح در روستاهای واقع در حریم تهران گامی مهم در راستای شفاف‌سازی و پیشگیری از بروز تخلفات ساختمانی است.
 
وی با اشاره به مزیت‌های صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی افزود: با این اقدام کلیه امور مربوط به صدور پروانه به صورت سیستمی انجام گرفته و چرخه صدور پروانه ساختمانی سرعت زیادی به خود خواهد گرفت.
 
قیومی شفاف سازی، عدم سردرگمی اهالی، حذف رانت، تسریع و مدیریت صدور پروانه ساختمانی را از مزایای دیگر اجرای این طرح دانست.
 
فرماندار تهران ضمن اشاره به پیگیری مبنی بر اجرایی کردن این موضوع توسط فرمانداری تاکید کرد: فرمانداری تهران آمادگی دارد عملیات اجرایی فرآیند صدور پروانه الکترونیکی ساختمانی روستاها را به صورت پایلوت در شهرستان تهران در آینده نزدیک عملیاتی کند.