تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


با احداث کمربندی شرق تهران ، ترافیک محدوده منطقه 15 روان می شود
تاريخ خبر: چهارشنبه، 4 دی 1392 ساعت: 12:24

به گزارش شهرداری نیوز ، دکتر انجمنی شهردار منطقه 15 درجلسه نظارت ستادی بر عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه خواستار تسریع در احداث بزرگراههای شوشتری و دولت آباد شد و گفت : با راه اندازی این بزرگراهها که به عنوان کمربندی شرق تهران عمل می کند بار ترافیکی محدوده به طرز چشمگیری کاهش می یابد .

 دکتر انجمنی در این جلسه با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته با اقدامات انجام شده بسیاری از گره های ترافیکی محدوده باز شده است افزود : با اتصال بزرگراه امام علی (ع) به بزرگراههای دولت آباد و شوشتری ، ترافیک محدوده بسیار روان تر می شود .

بنابراین گزارش ، وی در ادامه با تاکید بر اهمیت آموزش شهروندی در ارتقاء فرهنگ عمومی یادآور شد : حمل و نقل عمومی از فرهنگ عمومی ماست و سعی ما بر این است که این فرهنگ را که از راهبردهای دکتر قالیباف شهردار تهران می باشد ، نهادینه کنیم .

دکتر انجمنی در ادامه با تاکید بر اینکه مهمترین موضوع حاکم بر منطقه بحث حمل و نقل عمومی است گفت : با اقدامات ترافیکی اجرا شده آمار تصادفات جرحی کاهش یافته ، ایستگاهای اتوبوس هوشمندسازی شده ، سه پایانه منطقه ساماندهی شده و درمنطقه سه محور نمونه ترافیکی داشتیم . همچنین در ایستگاههای BRT تمام عملیات مربوطه اجرا شده و دسترسی شهروندان منطقه به اولین ایستگاه تاکسی یا اتوبوس (حمل و نقل همگانی ) با طی مسافت حداکثر 350 متری که مورد تاکید می باشد تحقق یافته است .

در ادامه مهندس تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در شبکه بزرگراهی در دست احداث ، هیچ معبری از نظر ما مهمتر از احداث بزرگراههای شوشتری و دولت آباد نخواهد بود گفت : احداث این بزرگراهها در اولویت سال 93 قرار گرفته است .

وی در ادامه افزود : با توجه به اینکه مبحث ترافیک روان ، رفع آلودگی هوا و ... از جمله مهمترین ماموریتهای ما در شهر تهران است لذا می بایست مناطق حداقل 20 در صد از اعتبارات خود را به این حوزه اختصاص داده و توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند .

این گزارش حاکی است ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در منطقه ،به مواردی نظیر در اولویت قرار گرفتن حوزه حمل و نقل عمومی ، توجه به موضوع انسان محوری ، واگذاری تاکسیرانی و اتوبوسرانی به امور ستادی مناطق ، توجه به طرح های ایمن سازی ، آرام سازی و کنترل موتورسواران ، آموزش ترافیک در مدارس و محلات ، تشکیل کمیته حمل و نقل یکپارچه در مناطق و شناسایی و احصاء مشکلات محلات و دقت نظر در به کارگیری پیمانکاران تاکید کرد .

شایان ذکر است ، در این جلسه معاونین و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص عملکرد منطقه پرداختند و مهندس حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه نیز گزارشی از عملکرد 9 ماهه سالجاری این حوزه ارائه نمود