تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آقای رئیسی پراید ۲۱۰ میلیونی تقصیر روحانی است؟!
تاريخ خبر: يکشنبه، 4 ارديبهشت 1401 ساعت: 08:56

 روزنامه اعتماد در یادداشتی با اشاره به گرانی‌های اخیر ضمن انتقاد از رئیسی از عملکرد دولت انتقاد کرد.

آقای رئیسی پراید 210 میلیونی تقصیر روحانی است؟!

این روزنامه نوشت:
 
* دولت سیزدهم نیز خیلی زود متوجه شد که بهترین دستاویز و بهانه برای فرار کردن از پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها، حواله دادن مشکلات به دولت قبل است. این در حالی است که ابراهیم رییسی یکی از چهره‌هایی است که در جریان انتخابات سال ٩۶ در گفت‌وگو با صدا و سیما، خواستار برگزاری جلسه مناظره‌ای میان روحانی و احمدی‌نژاد شده بود تا پرونده «دولت قبل» و «مشکلات»یک‌بار برای همیشه بسته شود.
 
* اما این روزها و زمانی که ابراهیم رییسی نه در شمایل نامزد انتخاباتی، بلکه در قامت رییس‌جمهور روبه‌روی افکار عمومی و رسانه‌ها می‌نشیند، خود به حلقه چنگ‌زنندگان به «دولت‌های گذشته» می‌پیوندد و ریشه مشکلات را به قبل حواله می‌کند.
 
* با گذشت بیش از ٩ ماه از تشکیل کابینه، هنوز برنامه و راهبردی توسط دولت ارایه نشده است. بنابراین اگر قرار باشد، یک دلیل برای بروز مشکلات جدید معرفی شود، فقدان برنامه‌ریزی کاربردی توسط دولت سیزدهم است.
 
* دولت سیزدهم برنج را ٣٠ هزار تومان تحویل گرفت و در حال حاضر به ١١٠ هزار تومان رسانده است. گوشت را ١٣٠ هزار تومان تحویل گرفت و به ٢٠٠ هزار تومان رسانده است. پراید ١۴٠ میلیونی به ٢١٠ میلیون تومان، دلار ٢۴ هزار تومانی به ٢٩ هزار تومان و...افزایش پیدا کرده است.
 
* این روند نشان می‌دهد، دولت نه تنها در مهار تورم توفیق نداشته، بلکه به دلیل فقدان برنامه‌ریزی اصولی، بر آتش تورم در اقتصاد نیز دمیده است.