تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


بستری برای حضور موثرتر خودروسازان در بازارهای جهانی
تاريخ خبر: پنجشنبه، 6 فروردين 1394 ساعت: 07:58

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رکن مهم کیفیت در صنعت خودرو گفت : هر گونه ارتقاء کیفی در صنعت خودرو باعث افزایش رویکرد مشتریان به خرید تولیدات داخلی خواهد شد.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : امروز کیفیت تولید به نحوی است که با رفع انحصار در تولیدات ، به نظر می رسد تمایل به خرید محصولات داخلی به حداقل برسد.

وی همچنین به اقدامات و تلاش خودروسازان در راستای توسعه کیفی در تولیدات داخلی پرداخت و اظهار داشت : البته خودروسازان داخلی در  سال های اخیر تلاش موثر و قابل توجهی را در صنعت خودرو داشته اند به طوری که تاکنون در حوزه کیفی ارتقاء خوبی صورت گرفته است اما مسلما تا رسیدن به کیفیت مطلوب و قابل رقابت با تولیدات خودروهای خارجی همچنان باید گام های بسیاری برداشته شود.

وی در ادامه به ارتباط کیفیت با مشکلات کنونی خودروسازان اشاره کرد و تصریح کرد : تا زمانی که خودروسازان با مشکل نقدینگی و موانعی برای تامین قطعات مواجه بوده و در این جریان مجبور به پرداخت هزینه های زیادی هستند یقینا توسعه کیفیت و در راس همه آنها دستیابی به اهداف توسعه صنعت خودرو مقق نخواهد شد.

وی همچنین هر گونه همکاری و جذب سرمایه گذاران خارجی را راهی برای رفع مشکلات در این عرصه دانست و خاطر نشان کرد : در صورتی که  خودروسازان داخلی در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق عمل نمایند یقینااین موضوع در تولید شرکتها و ارتقاء کیفیت در این بخش تاثیر گذاشته و موجب حضور موثر تر خودروسازان داخلی در بازار های جهانی خواهد شد.

نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار در ادامه به مساله قیمت خودرو و توقع امروز مشتریان از تولیدات داخلی پرداخت و یاد اور شد : در صورتی که بهره وری در تولید حاصل شده و از سویی شرکتها در راستای انضباط و صرفه جویی مالی و کاهش هزینه های سربار تلاش بیشتری داشته باشند قطعا قیمت تولیدات کاهش یافته و توقع مشتریان نیز در این ارتباط برآورده خواهد شد.

ندیمی همچنین اقتصادی بودن تولید خودرو به لحاظ برند و کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش را مساله ای مهم در دستیابی به اهداف صنعت خودرو داخل ذکر کرد و اظهار داشت : البته تجربه نشان داده که صنعت خودرو در طول سالهای اخیر با مشکلات زیادی را در این رابطه مواجه بوده است زیرا موضوع قیمت ، کیفیت و برند خودرو و حتی میزان مصرف سوخت موضوع مهمی برای مصرف کننده است بنابراین با توجه به مساله باید دقت شود که مبادا به نام تولید بیشتر و کمی دچار مشکلاتی به لحاظ مباحث مربوط به  حوزه اقتصاد خودرو و تولید اقتصادی نشویم.