تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


نظارت هوشمند بر خطوط اتوبوسرانی بی آر تی
تاريخ خبر: يکشنبه، 17 اسفند 1393 ساعت: 11:47

به گزارش شهرداری نیوز، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به نظارت بر خطوط BRT گفت: نظارت بر خطوط بی آرتی از ابتدای سال 93 به وسیله سیستم های هوشمند GPS توسط مرکز نظارت تصویری در سامانه ها و در مرکز شهر مستقر است به صورت آنلاین امکان پذیر است.

پیمان سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص کنترل هوشمند به لحاظ فیزیکی اظهار داشت: در این راستا سمت های مختلف مدیریتی که شامل مدیر خط ، مدیر سامانه ، معاون بهره برداری ، حراست و بازرسی می باشند بر این خطوط نظارت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین مدیران خطوط نیز قادر به نظارت به صورت آنلاین بر خطوط بی آر تی هستند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به نصب دوربین های ثبت تخلفات در خطوط BRT گفت: در حال حاضر این موضوع در دستور کار قرار گرفته است و امید است در سال آینده شاهد نصب آن در تمامی خطوط باشیم.

سنندجی با اشاره به مزیت نصب دوربین های ثبت تخلف در بی آر تی خاطرنشان کرد: این اقدام باعث کنترل سرعت اتوبوس ها می شود و تصادفاتی که در معابر اتفاق می افتد در معرض دید قرار می دهد و همچنین تخلف وسایل نقلیه غیر مجاز که وارد خطوط بی آر تی می شوند نیز ثبت می شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به زودی7 خط فرا منطقه ای راه اندازی می شود که مهمترین آنها 2 خط در خیابان شهید بهشتی و شهید مطهری است که مسیر حرکت آنها نیز برخلاف جهت مسیر ترافیک و خودروهای دیگر است که امید است این 2 خط جدید اتوبوسرانی تا پایان سال راه اندازی شوند.