تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


خودروسازان بازار شب عید خودرو را تامین کنند
تاريخ خبر: دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت: 12:31

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر تامین به موقع خودروهای پیش فروش شده و حمایت از زنجیره تولید خودرو در راستای مدیریت بازار شب عید تاکید کرد.

رامین نورقلی‌پور در خصوص تکلیف وزیر صمت به خودروسازان در راستای مدیریت بازار شب عید اظهار داشت: تسریع در تیراژ تولید از طریق افزایش فعالیت قطعه‌سازان و تسریع در روند تولید کمی خودرو می‌بایست در دستور کار خودروسازان قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به افزایش تقاضای خرید خودرو در روزهای پایانی سال گفت: این افزایش تقاضا ممکن است منجر به افزایش مقطعی قیمت خودرو شود که افزایش تیراژ یا جلوگیری از کاهش تیراژ قطعا می‌تواند کمکی اساسی در این شرایط باشد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تامین به موقع خودروهای پیش فروش شده ادامه داد: اجرای طرح‌های پیش فروش از سوی خودروسازان در ماه‌های اخیر که ناشی از افزایش تولید بوده است، در صورتی که به افزایش عرضه محصولات بیانجامد می‌تواند ابزار موثری برای مدیریت بازار خودرو باشد.
 
نورقلی‌پور با اشاره به تلاش خودروسازان در بهبود وضعیت تولید گفت: خودروسازان در راستای افزایش چند درصدی تیراژ خودرو با فعال‌تر کردن زنجیره تولید خودرو که قطعه‌سازان یکی از حلقه‌های مهم این زنجیره هستند، می‌توانند از طریق تامین مالی و پرداخت بدهی‌های معوق قطعه‌سازان اقدام کنند.
 
وی تصریح کرد: ارائه بسته حمایتی مالی تخصیص یافته به خودروسازان و در ادامه تامین مالی قطعه‌سازان به مراتب در یک بازه زمانی نسبتا کوتاهی منجر به افزایش قابل توجه تولیدات خودرویی خواهد شد.
 
نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت سیاست‌گذاری‌های کلان خودرویی گفت: مسئله مهمی که بازار خودرو در حال حاضر با آن مواجه است هجوم سرمایه‌های سرگردان به این حوزه است که موجب نوسانات بسیار شدید در قیمت خودروها شده که می‌بایست کنترل شود.
 
نورقلی‌پور در پایان با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از لحاظ قوانین نه تنها کمبود نداریم بلکه با تورم قانون مواجه هستیم، به قوانین حوزه تولید و بحث حمایت از تولید اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این است که به هر طریق ممکن ظرفیت‌های تولید را توسعه دهیم تا درصد قابل توجهی از تیراژ که در طول دو سال گذشته از دست داده‌ایم را مجددا به دست آورده و خلا موجود در بازار را پر نماییم.