تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تقدیر از فعالان حوزه سلامت جنوب شرق تهران همزمان با هفته سلامت
تاريخ خبر: سه شنبه، 9 ارديبهشت 1393 ساعت: 14:03

به گزارش شهرداری نیوز، مراسم اختتامیه ویژه برنامه های هفته سلامت و تقدیر از فعالان حوزه سلامت منطقه 15 برگزار شد.

مهندس موسوی قائم مقام شهردار منطقه در این مراسم ضمن تبریک هفته سلامت به تمام فعالان این حوزه گفت: امروز بحث سلامت یکی از شاخصه های اصلی توسعه پایدار در جامعه است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر جامعه ای از سلامت کامل جسم و روح برخوردار نباشد به توسعه پایدار دست نخواهد یافت افزود: با توجه به شعار سازمان بهداشت جهانی در سالجاری مبنی بر یک عمر سلامت با خود مراقبتی ، این امر از سوی تک تک آحاد مردم شکل می گیرد.

قائم مقام منطقه در پایان ضمن تقدیر از تلاش های تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت اظهار امیدواری کرد بحث سلامت مختص یک روز و یک هفته نبوده بلکه به عنوان یک باور در جامعه نهادینه شود.

در این مراسم همچنین مهندس قهرمانی معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه سلامتی با تلاش همه ما در این زمینه محقق می شود افزود: در این ارتباط بالا بردن آگاهی و اطلاعات مردم، تغییر نگرش و رسیدن به باور و توانمند سازی جامعه بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری از نگاه کالبدی فاصله گرفته و به دنبال شهروندمداری است افزود:برخی افراد در گذشته شهرداری را به خاطر ورود به بحث سلامت و .. سرزنش می کردند، ولی امروز بسیار خوشحالیم که  شهرداری به عنوان حامی سلامت مطرح است.

در این مراسم  دکتر منتظریان از فعالان حوزه طب سنتی نیز به بیان مطالبی در ارتباط با تغذیه و پنج اصل مهم آن پرداخت و در پایان از فعالان منطقه در عرصه سلامت منطقه تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است، مهندس حیدری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و حجت الاسلام رسولی جانشین حوزه اجتماعی، خانم رسام از مدیران اداره کل سلامت شهرداری تهران، یاوری مدیر اداره سلامت منطقه و جمع کثیری ازفعالان عرصه سلامت منطقه 15 در این مراسم حضور داشتند.