تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


استقرار پنل های مشاوره در مراکز معاینه فنی
تاريخ خبر: شنبه، 2 اسفند 1393 ساعت: 14:44

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به تاکید پلیس بر داشتن معاینه فنی در جاده به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز در سفرهای نوروزی گفت: به منظور رفاه حال شهروندان از ابتدای اسفندماه تا پایان 15 فروردین ماه 94 پنل های پاسخگویی و مشاوره فنی در تمامی مراکز معاینه فنی تهران استقرار یافته اند.

ولی الله آذروش تصریح کرد: با نزدیک شدن به پایان اسفندماه و آغاز تعطیلات نوروزی با افزایش سفر در این ایام روبرو خواهیم بود. همچنین باتوجه به تاکید پلیس بر داشتن معاینه فنی در جاده به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز ، باید کلیه خودروهای مشمول ، دارای برگه و برچسب معاینه فنی از مراکز باشند.

به گفته وی در خیلی از موارد تصادفات جاده ای و یا خرابی و توقف خودروها در هنگام سفر به علت عدم آماده سازی خودرو قبل از سفر حادث می گردد که رانندگان محترم با داشتن آگاهی و اطلاعات عمومی در این خصوص می توانند از بروز خیلی از حوادث از این دست جلوگیری نمایند.

وی تاکید کرد :جهت تسهیل در کسب این اطلاعات پایه و جهت رفاه حال شهروندان از ابتدای اسفندماه تا پایان 15 فروردین ماه 94 پنل های پاسخگویی و مشاوره فنی در مراکز استقرار یافته که افراد زبده و متخصص در آن پنل ها آمادگی پاسخگویی به سوالات شهروندان در ارتباط با مسائل فنی خودرو و نحوه آماده سازی خودرو قبل از سفر را خواهند داشت.

آذروش با بیان اینکه در مراکز معاینه فنی حداقل ایمنی مورد نیاز در خودرو در کمترین زمان مورد کنترل و بازبینی قرار می گیرد، گفت: ولی پر واضح است برای اطمینان از وضعیت و شرایط خودرو قبل از سفر نیاز به کنترل های مضاعفی است که به طور خلاصه می توان به مواردی نظیر کنترل وضعیت لاستیک خودرو از لحاظ میزان بودن فشار باد ، کنترل خودرو از لحاظ هرگونه روغن ریزی و یا نشتی مایعات،کنترل وضعیت لاستیک زاپاس از لحاظ سلامت و برخورداری از فشار باد مناسب،داشتن ملزومات ایمنی نظیر مثلث خطر، ابزارآلات،کمکهای اولیه ، کپسول آتش نشانی،کنترل وضعیت شمعها،روغن موتور، فیلتر هوا و بنزین ،کنترل وضعیت تسمه تایم موتور( مطابق با توصیه کارخانه سازنده)، تسمه دینام و کولر ،کنترل وضعیت سطح ضدیخ در رادیاتور،کنترل وضعیت کارکرد باتری اشاره کرد.

به گفته آذروش بیشتر موارد ذکر شده در مراکز معاینه فنی مورد ارزیابی قرار می گیرد و مواردی که مربوط به کنترل کارکرد و عمر مفید قطعات و لوازم خودرو می باشد بایستی توسط راننده مورد بازبینی قرار گیرد اما باز تأکید می شود کارشناسان ما آمادگی دارند در این زمینه به شهروندان کمک نمایند.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد :با توجه به افزایش آمار مراجعات در این ایام ، ستاد معاینه فنی آمادگی دارد تا در جهت رفاه حال شهروندان در صورت نیاز نسبت به افزایش ساعت کاری در ماه اسفند اقدام نماید تا انشاا.. هموطنان با آسودگی خاطر سفری ایمن را در این ایام بهاری داشته باشند.